  • 11. Data: 2003-11-12 18:19:47
    Temat: Re: [KIJ W MROWISKO] Zaiks i inni
    Od: Arek <a...@e...net>

    Flashi rzecze:
    > Dlaczego tak uwazasz ?

    "Uwazam ze wiekszym zlem jest wlasnie caly ZAiKS i inne instytucje
    "straznicze" niz rozpowszechnianie muzyki w sieci ... "

    Naprawdę sądzisz, że NIE jest to brednia?

    Co do ZAIKSu itp. to są to organizacje samorządowe twórców i ułatawiają
    życie tak twórcom jak i podmiotom eksploatującym twórczość.
    Dlaczego - nawet nie chce mi się pisać, poczytaj sobie.
    Mogę się zgodzić, że 17% pobierane przez ZAIKS to czyste ździerstwo,
    ale cóż - twórcy powinni założyć inną organizację i próbować samemu
    działać z mniejszymi stawkami.

    > Moze dobre jest dla tworcow nagabywanie zwyklych malych sklepow o "tantiemy"
    > albo porabane pomysly ktore spowodowaly ze raczej radia w autobusie nie
    > uslyszysz ?

    Zależy. Jeżeli leci muzyka z radia to uważam działania ZAIKSu za skandaliczną
    próbę rozboju. Jeśli nadawaną samodzielnie przez daną jednostkę to ZAIKS ma
    rację domagając się tantiem.

    > A moze dobre jest to ze w cenie plytki masz te wg Ciebie 17% dla Zaiksu ?

    0,51% jeśli już.

    > Tak sie zastanawiam czy artysta moze olac ZAiKSa i powiedziec ze nie chce
    > zeby taka instytucja brala udzial w "bronieniu" jego wlasnosci
    > intelektualnej/tworczej :)

    I tak i nie. Może olać, ale w pewnych obszarach eksploatacji i tak będzie
    reprezentował go ZAIKS :(

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 12. Data: 2003-11-12 20:14:32
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    > Flashi rzecze:
    >
    > "Uwazam ze wiekszym zlem jest wlasnie caly ZAiKS i inne instytucje
    > "straznicze" niz rozpowszechnianie muzyki w sieci ... "
    >
    > Naprawdę sądzisz, że NIE jest to brednia?

    Napisalem to w podejsciu takim : obciazenia ZAiKSu i innych organizacji
    sciagajacych tantiemy powoduje sztuczne podwyzszenie ceny towaru.
    Potem na podstawie danych z ZAiKS czy podobnych (oraz producenta) ustalane
    sa "staraty" programistow tworcow itd.
    Ale powiedz mi czy jak gdzies w mieszkaniu prywatnym znaleziono program do
    projektowania statkow za 5mln$ przy zakupie to czy producent naprawde
    stracil te 5mln$ ? I tak samo jest z liczonymi stratami rynku
    fonograficznego,filmowego ...

    > Co do ZAIKSu itp. to są to organizacje samorządowe twórców i ułatawiają
    > życie tak twórcom jak i podmiotom eksploatującym twórczość.
    > Dlaczego - nawet nie chce mi się pisać, poczytaj sobie.

    No wlasnie jedyne co moge sobie przypomniec to problemy jakie mial moj
    kolega zakladajac zespol ... Zwiazane wlasnie z odzyskaniem z ZAiKSu
    nienaleznie pobranych pieniedzy od sklepu ktory sprzedawal ich plyty... No
    ale niewazne ... powiedzmy ze sie przydaja ...

    > Mogę się zgodzić, że 17% pobierane przez ZAIKS to czyste ździerstwo,
    > ale cóż - twórcy powinni założyć inną organizację i próbować samemu
    > działać z mniejszymi stawkami.

    wlasnie to mialem na mysli glownie :) mniej straci (w swietle rzeczywistych
    strat) tworca na internecie niz na "straznikach"

> [...]
    skandaliczną
    > próbę rozboju. Jeśli nadawaną samodzielnie przez daną jednostkę to ZAIKS

    Wlasnie ... O to chodzi ... Jednak sluchajac dzisiejszych wiadomosci i
    uzasadnienia wyroku rece opadaja ... nadal bede jezdzil cichym autobusem i
    pociagiem zamiast z przynajmniej radyjkiem ... Kiedys to przed seansem w
    kinie lecialo jakies radyjko ... teraz kurde przez te kilka minut slychac
    tylko szum klimy i ludzi ... a bylo tak milo ...

    > I tak i nie. Może olać, ale w pewnych obszarach eksploatacji i tak będzie
    > reprezentował go ZAIKS :(

    no wlasnie :( i to juz jest paranoja ... ja niechce niechce ... ale musisz
    bo ZAiKS wie lepiej ...

    > pozdrawiam
    > Arek

    takze pozdrawiam ...

  • 13. Data: 2003-11-12 20:23:49
    Od: Arek <a...@e...net>

    Flashi rzecze:
    > Napisalem to w podejsciu takim : obciazenia ZAiKSu i innych organizacji
    > sciagajacych tantiemy powoduje sztuczne podwyzszenie ceny towaru.

    Nie.

    [..]
    > I tak samo jest z liczonymi stratami rynku
    > fonograficznego,filmowego ...

    Nie interesuje mnie ich liczenie "strat". Cały czas powtarzam, że
    jeszcze do XX wieku, wszelacy twórcy albo mieli patrona co ich utrzymywał,
    albo grali ku uciesze gawiedzi i cieszyli się jak im coś do kapelusza
    wrzucono, a nie kijami pogoniono.
    Dopiero w drugim dwudziestoleciu XX wieku zaczęło się koncernom w głowach
    przewracać :(

    > wlasnie to mialem na mysli glownie :) mniej straci (w swietle rzeczywistych
    > strat) tworca na internecie niz na "straznikach"

    I to jest bzdura. Na wymienie w internecie traci wszystko, więc nie wiem
    o czym Ty gadasz.

    > no wlasnie :( i to juz jest paranoja ... ja niechce niechce ... ale musisz
    > bo ZAiKS wie lepiej ...

    Bo inaczej się nie da. Jedyny problem to zmusić ZAIKS do obniżenia prowizji.

    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 14. Data: 2003-11-12 20:30:57
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    > I to jest bzdura. Na wymienie w internecie traci wszystko, więc nie wiem
    > o czym Ty gadasz.

    90% plytek ktore sciagnalem i zmazalem, nie kupilem i w zyciu bym nie kupil
    ... bez straznikow ktorym placi nawet jak nie chce zostanie mu przynajmniej
    to co zabieraja straznicy

    > Bo inaczej się nie da. Jedyny problem to zmusić ZAIKS do obniżenia
    prowizji.

    tylko wlasnie nie rozumiem dlaczego inaczej sie nie da ?

  • 15. Data: 2003-11-12 20:36:49
    Od: Arek <a...@e...net>

    Flashi rzecze:
    > 90% plytek ktore sciagnalem i zmazalem, nie kupilem i w zyciu bym nie kupil
    > ... bez straznikow ktorym placi nawet jak nie chce zostanie mu przynajmniej
    > to co zabieraja straznicy

    Twórca "strażnikom" nic nie płaci. Płacą Ci co zarabiają na twórcach.

    > tylko wlasnie nie rozumiem dlaczego inaczej sie nie da ?

    Bo gdyby każdy twórca miał zajmować się naliczaniem tantiem od wszelakich
    podmiotów, które na nim zarabiają i podpisywaniem umów to pewnie więcej by
    go to kosztowało niż na tym zarobił lub w ogóle nic by nie tworzył bo
    traciłby na to cały swój czas.

    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 16. Data: 2003-11-12 20:55:02
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    > Twórca "strażnikom" nic nie płaci. Płacą Ci co zarabiają na twórcach.

    Tworca ktory musi sie podzielic zyskiem placi ....

  • 17. Data: 2003-11-13 07:13:25
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > A masz na to wył?czno?ć tchórzliwy buzdygano-damiano-arku????

    A kysz do szatni ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://www.ceti.pl/~jimi/