  • 11. Data: 2006-07-11 19:04:45
    Temat: Re: Jakubowska ...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Maverick31 [###m...@W...o2.pl.###] napisał:
    > Użytkownik "KrzysiekPP" <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał w wiadomości
    > Juz teraz urabiaja grunt, ze wine ponosi rowerzysta.

    Winę za spowodowanie wypadku, czy za to, że jechała po pijanemu? Bo
    jedno z drugim związek ma luźny, by nie powiedzieć, że żaden.

    > A ja z przekory powiem tak... rowerzysta wymusił i powinien za to
    mandat
    > dostać, a gdyby Jakubowskabyla trzezwa nie doprowadzilaby do
    wypadku.

    I podejrzewam, że tak będzie. Przy czym w grę jeszcze wchodzi
    pouczenie rowerzysty albo sąd.

  • 12. Data: 2006-07-11 19:27:51
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Artur Ch. napisał(a):

    > A ja zapytam o cos innego:
    > - jeżeli pani Ola miałaby np te audi A3 oraz w garażu maybacha, i jaguarka
    > - zajęli by jej tylko te marne audi czy pozostałe także?

    tylko w przypadku gdyby te audi nie bylo by jej

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 13. Data: 2006-07-11 20:15:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Robert Tomasik* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Winę za spowodowanie wypadku, czy za to, że jechała po pijanemu? Bo
    > jedno z drugim związek ma luźny, by nie powiedzieć, że żaden.

    Myślę, że jakiś związek między tym, że kierowca pił a wypadkiem
    zawsze może być - choćby przez to, że w przeciwnym razie lepszy
    refleks mógłby pozwolić uniknąć zdarzenia.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 14. Data: 2006-07-11 20:19:19
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Olgierd wrote:
> [...]
    > zawsze może być - choćby przez to, że w przeciwnym razie lepszy
    > refleks mógłby pozwolić uniknąć zdarzenia.

    Ale tego nie potrafisz udowodnić.
    Nie wiesz co by było gdyby była trzeźwa.

  • 15. Data: 2006-07-11 20:25:05
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *witek* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Ale tego nie potrafisz udowodnić.
    > Nie wiesz co by było gdyby była trzeźwa.

    *Wydaje mi się*, że właśnie w takim celu powinno powoływać się
    biegłego - "na ile poziom alkoholu mógł spowodować opóźnienie
    reakcji", etc.
    Ale zastrzegam, że na karnym się nie znam, więc być może błądzę i
    to wszystko wygląda zupełnie inaczej.

  • 16. Data: 2006-07-11 21:55:44
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Olgierd wrote:
> [...]
    >

    > *Wydaje mi się*, że właśnie w takim celu powinno powoływać się
    > biegłego - "na ile poziom alkoholu mógł spowodować opóźnienie

    to jest nie do ocenienia.
    Równie dobrze na trzeźwo mogła akurat malować usta w lusterku, a po
    pjaku nie była w stanie utrzymać szminki więc patrzyła na drogę.
    Wiec dzięki temu, że była pijana rowerzysta żyje.

    Można generalizować, że statystycznie to tak, ale konkretnego przypadku
    ocenić się nie da.

  • 17. Data: 2006-07-12 06:59:06
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Olgierd napisał(a):
    > Myślę, że jakiś związek między tym, że kierowca pił a wypadkiem
    > zawsze może być - choćby przez to, że w przeciwnym razie lepszy
    > refleks mógłby pozwolić uniknąć zdarzenia.

    jeśli uda się jej to wykazać będzie (współ)winna spowodowania wypadku

    KG

  • 18. Data: 2006-07-12 09:27:42
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

    > równiejsza ?
    >
    > Winę za spowodowanie wypadku, czy za to, że jechała po pijanemu? Bo
    > jedno z drugim związek ma luźny, by nie powiedzieć, że żaden.

    Tak, ale zwroc uwage jak media zaczely ustawiac wartosc logiczna. Najpierw
    dziennikarz mowi przez 3/4 newsa, ze rowerzysta wymusil pierwszenstwo, a
    pozniej wspomina, ze pani J. byla trafiona i to wcale niemalo. To nic innego
    jak manipulowanie przekazem.

    Gdy slyszysz inne tego typu newsy to slyszysz zazwyczaj, ze:" w miejscowosci
    X kierujacy pojazdem Y w stanie nietrzezwosci spowodowal wypadek/ kolizje.
    Rannych bylo Z. Sprawe bada Policja/Prokuratura. Kierowcy grozi kara...".

    Pomijajac roznice nie majace znaczenia w logice w jednym przypadku mamy
    wskazanie winnego przez media, a w drugim informacje, ze kierujacy byl
    nietrzezwy i grozi mu kara.

    Dlatego sadze, ze robi sie podchody w temacie.

  • 19. Data: 2006-07-12 09:44:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.07.2006 Maverick31 <m...@W...o2.pl> napisał/a:
> [...]
    > Rannych bylo Z. Sprawe bada Policja/Prokuratura. Kierowcy grozi kara...".

    A ona spowodowała?

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2006-07-12 11:34:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Maverick31 [###m...@W...o2.pl.###] napisał:

> [...]
    > pierwszenstwo, a pozniej wspomina, ze pani J. byla trafiona i to wcale
    > niemalo. To nic innego jak manipulowanie przekazem.

    I tak, i nie. A jaki Twoim zdaniem byłby prawidłowy stosunek?

> [...]
    > w jednym przypadku mamy wskazanie winnego przez media, a w drugim
    > informacje, ze kierujacy byl nietrzezwy i grozi mu kara.

    Tyle, że w tym wypadku było inaczej. To trzeźwy rowerzysta spowodował
    wypadek. Czemu mają kłamać?