  • 1. Data: 2004-12-29 12:15:16
    Temat: Jakie dane firmy w pozwie do sądu?
    Od: "tomek" <t...@t...pl>

    Witam.
    Zamierzam pozwać pewną firmę do sądu o wypłatę należności za wykonaną na ich
    rzecz pracę. Jakie dane firmy muszę podać? Ma dwa adresy - nie wiem czy
    ważne jest podanie tego, pod którym jest zarejestrowana w sądzie, czy
    dowolnej siedziby/oddziału? Czy muszę sam znaleźć numer wpisu do sądu? W
    sumie to nawet nie wiem, czy to IDG, czy SA czy Zp. z o.o.... Czy to ważne?
    Proszę o podpowiedzi i z góry dziękuję
    Tomek K.

  • 2. Data: 2004-12-29 16:23:28
    Temat: Re: Jakie dane firmy w pozwie do sądu?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    Najpierw musisz ustalić, jaka jest forma organizacyjna tego. Przy spółkach
    kapitałowych pozywasz firmę, a więc podajesz nazwę, siedzibę i chyba KRS.
    Jak masz, to nie zaszkodzi podać. Przy spółkach osobowych (cywilna, jawna) i
    jednoosobowych działalnościach pozywasz właściciela(-cieli) jako osoby
    fizyczne, a więc podajesz imię, nazwisko, adres i krótko zawód. Ten zawód w
    tym wypadku możesz wpisać przedsiębiorca i przejdzie.

  • 3. Data: 2004-12-29 16:33:27
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

> [...]
    > dowolnej siedziby/oddziału? Czy muszę sam znaleźć numer wpisu do sądu? W
    > sumie to nawet nie wiem, czy to IDG, czy SA czy Zp. z o.o.... Czy to

    Najlepiej sam wynajdź nr KRS i wpisz do pozwu dane rejestrowe, wtedy sądowi
    bedzie łatwiej wezwać spółkę do złożenia wyjaśnień itd.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@i...XX.pl < wytnij X..X gdy będziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl + http://wizowo.3mam.net

  • 4. Data: 2004-12-29 16:58:12
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > a więc podajesz imię, nazwisko, adres i krótko zawód. Ten zawód w
    > tym wypadku możesz wpisać przedsiębiorca i przejdzie.

    czepiają się gdzieś o zawód?

    KG

  • 5. Data: 2004-12-29 22:15:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > czepiają się gdzieś o zawód?

    Zawsze to wpisywałem, więc nie mam pojęcia, co by było, jakbym nie wpisał.

  • 6. Data: 2004-12-30 11:06:42
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in
    > i chyba KRS. Jak masz, to nie zaszkodzi podac. Przy spólkach osobowych
    > (cywilna, jawna) i jednoosobowych dzialalnościach pozywasz
    > wlaściciela(-cieli) jako osoby fizyczne, a wiec podajesz imie,
    > nazwisko, adres i krótko zawód.

    Abstrahujac od spolki cywilnej. Spolki osobowe maja zdolnosc sadowa (moga pozywac i
    byc pozywane), wiec czy nie powinno sie pozwac wlasnie spolki? Przeca wspolnicy
    odpowiadaja subsudiarnie tylko. Czy moze od razu spolke i wspolnikow? Wydaje mi sie,
    ze pozwanie od razu wspolnikow nie jest mozliwe, ale nigdy nie mialem do czynienia z
    taka spolka w sadzie, zatem prosze o nie rzucanie kamieniami i ewentualne
    sprostowanie.

    Pozdr.
    slawek

  • 7. Data: 2004-12-30 11:54:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "S.Koper" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    czynienia z
    > taka spolka w sadzie, zatem prosze o nie rzucanie kamieniami i ewentualne

    Kamieniami rzucać nie będę. Ja wpisuje jako pozwanych: Jana KOWALSKIEGO zam.
    ...; Mariana MALINIAKA zam. .... - prowadzących wspólnie działalność
    gospodarczą pod firmą XXX sj. Nigdy mi nie zwrócono uwagi na niestosowność
    tego, więc tak z praktyki, to przechodzi.