    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 10 Jun 2015 06:13:40 -0700 (PDT)
    Subject: Jaka umowa przy międzynarodowym podziale zysków?
    From: Toby Reeno <r...@g...com>

    Witam,

    Razem ze znajomym stworzyliśmy aplikację na Androida i niedługo ją wypuszczamy, ale
    zanim to zrobimy chcemy spisać pomiędzy nami umowę dotyczącą podziałów zysków
    (procentowo) oraz obowiązków. Ściślej to ja byłem wykonawcą aplikacji a kolega
    pomagał organizacyjnie i docelowo ma być kimś w rodzaju wydawcy/dystrybutora.

    Kolega przebywa w Londynie i tam też ma zarejestrowaną działalność LTD. Ja natomiast
    przebywam w Polsce i nie posiadam obecnie DG.

    W mojej wizji wyglądałoby to tak, że w momencie gdy aplikacja przyniesie sukces i
    zacznie zarabiać pieniądze to ja zakładam w Polsce DG i wystawiam koledze
    międzynarodową fakturę na określoną kwotę. Jako że ja miałbym działalność w PL a
    kolega w UK to zachodzi transakcja międzynarodowa i nie podlega opodatkowaniu VAT,
    tylko podatkowi dochodowemu 19% (w przypadku liniówki).

    I teraz pojawia mi się w głowie kilka pytań:
    1. Czy na pewno nie podlega to pod VAT skoro obaj jesteśmy polakami?
    2. Czy umowa powinna być po angielsku czy po polsku?
    3. Jaka to powinna być umowa? Czy jest oficjalnie jakiś typ umowy podchodzący pod ten
    przypadek, czy może wystarczy sporządzić jakiś dokument, który obaj podpiszemy? Jak
    nazwać taki dokument?
    4. Czy umowa powinna być pomiędzy naszymi firmami (przypominam, że jeszcze jej nie
    mam), czy wystarczy pomiędzy osobami?
    5. Czy może jest jakieś lepsze rozwiązanie? Czytałem coś o czerpaniu korzyści z
    majątkowych praw autorskich i, że wtedy nie potrzebna mi jest DG i że są niższe
    podatki nawet? Tego tematu nie bardzo mogę pojąć.

    Byłbym wdzięczny za sugestie jak to wszystko zrobić, żeby było zgodne z prawem i
    najkorzystniejsze dla nas.

    Pozdrawiam,
    Toby

    ps. Nie wiem czy to istotne, ale aplikacja będzie miała różne wersje językowe, także
    będzie nie tylko dla Polaków, ale i dla całego świata.