  • 1. Data: 2004-03-24 13:40:17
    Temat: Jak to jest z ta sprzedaza kosztow ?
    Od: yezooz <u...@w...pl>

    Witam!

    Przymierzam sie do zalozenia dzialalnosci gospodarczej. Sklep
    komputerowy albo internetowy + uslugi informatyczne.

    Moje pytanie dotyczy ogloszen o firmach ktore chca odsprzedac koszty.
    Rozumiem ze chodzi tutaj o wystawienie faktury na niby lub prawdziwe
    uslugi. Zysk dla firmy sprzedajacej jest oczywisty, ale jak wyglada
    sprawa z drugiej strony ?

    1) Jest jakies ryzyko (czy to legalne) ?
    2) Z jakimi kosztami Ja musze sie liczyc, jaki procent "podarowanej"
    sumy dla sprzedajacego i moze cos jeszcze ?
    3) Czy jest to oplacalne ?

    To chyba na razie tyle, dzieki za wszelkie informacje...

    ---
    01111001 01100101 01111010 01101111 01101111 01111010

  • 2. Data: 2004-03-24 13:57:55
    Temat: Re: Jak to jest z ta sprzedaza kosztow ?
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yezooz" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2) Z jakimi kosztami Ja musze sie liczyc, jaki procent "podarowanej"
    > sumy dla sprzedajacego i moze cos jeszcze ?

    Ad. 1. Jak najbardziej legalne :) i chetnie Ci odsprzedam moje koszty
    reprezentacji i reklamy LOL

    Adi

  • 3. Data: 2004-03-24 14:05:16
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    yezooz wrote:

> [...]
    > sumy dla sprzedajacego i moze cos jeszcze ?
    > 3) Czy jest to oplacalne ?
    >
    > To chyba na razie tyle, dzieki za wszelkie informacje...

    Pomylil pan grupy.
    To grupa .prawo a nie .lamanieprawa

    Ale jesli ie che pan sie mocno poturbowac radze zaczac od ustawy
    o podatku pochodowym osob fizycznych..

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-03-24 15:06:55
    Od: yezooz <u...@w...pl>

    On Wed, 24 Mar 2004 15:05:16 +0100, bosz <b...@u...agh.edu.pl> wrote:

    >Pomylil pan grupy.
    >To grupa .prawo a nie .lamanieprawa
    >
    >Ale jesli ie che pan sie mocno poturbowac radze zaczac od ustawy
    > o podatku pochodowym osob fizycznych..

    No dobra ale skoro to nielegalne to czemu firmy oglaszaja sie w
    ogolnie dostepnych mediach (gazety, Interenet...) ?
    Nie boja sie konsekwencji ?

    ---
    01111001 01100101 01111010 01101111 01101111 01111010

  • 5. Data: 2004-03-24 15:08:12
    Od: yezooz <u...@w...pl>

    On Wed, 24 Mar 2004 16:06:55 +0100, yezooz <u...@w...pl> wrote:

> [...]

    A poza tym to chodzi mi w zasadzie o swiadczenie normalnych uslug tyle
    ze jak rozumiem w takim przypadku moge wiecej zarobic i latwiej o
    zleceniodawce...

    ---
    01111001 01100101 01111010 01101111 01101111 01111010

  • 6. Data: 2004-03-25 10:10:43
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    yezooz wrote:
    [...]
    > A poza tym to chodzi mi w zasadzie o swiadczenie normalnych uslug tyle
    > ze jak rozumiem w takim przypadku moge wiecej zarobic i latwiej o
    > zleceniodawce...

    Mowi panu cos "sprawa Stella Maris" ?
    dzieki "handlowi kosztami wcoraj komornik
    "zajal" meble arcybiskupowi...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-03-25 10:20:44
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Mowi panu cos "sprawa Stella Maris" ?
    > dzieki "handlowi kosztami wcoraj komornik
    > "zajal" meble arcybiskupowi...

    bzdura. komornik zajal ruchomosci bo drukarnia zalega z oplaceniem faktur
    za papier itp. a sprawa prania pieniedzy czy handlu kosztami zajmuje sie
    prokurator i komornikowi nic do tego...

    pozdr.
    marcin

  • 8. Data: 2004-03-25 11:11:40
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    bd wrote:

> [...]
    > za papier itp. a sprawa prania pieniedzy czy handlu kosztami zajmuje sie

    Alez Panie Marcinie...
    Ja nie napisalem ze kmornikowi cos do tego.

    No moze nadinterpretowalem zwiazek pomiedzy klopotami firmy a handlem
    kosztami. Fakt, ze komrnik jest przez klopoty a nie handel..

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-03-25 12:00:39
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Wed, 24 Mar 2004 14:40:17 +0100, na pl.soc.prawo, yezooz napisal(a):

    > 1) Jest jakies ryzyko (czy to legalne) ?

    Ryzyko mozna zminimalizowac ale zawsze jest bo jednak przedmiot umowy jest
    fikcyjny.

    > 2) Z jakimi kosztami Ja musze sie liczyc, jaki procent "podarowanej"
    > sumy dla sprzedajacego i moze cos jeszcze ?

    Sprawa negocjacji.

    > 3) Czy jest to oplacalne ?

    W tym roku juz nie bo mozna wybrac podatek liniowy. Bylo oplacalne gdy
    pozwalalo spasc z progu 40% do najnizszego. Chyba ze ktos zrobi Ci prezent
    (w co watpie) i wyciagniesz z US VAT. Ale regula jest ze firmie
    "generujacej" koszty zwracasz VAT i podatek. A zarabia ona na tym ze np.
    samam ma na tyle wysokie koszty ze podatku nie placi.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 10. Data: 2004-03-25 12:20:08
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Kyniu wrote:

    [...]

> [...]
    > "generujacej" koszty zwracasz VAT i podatek. A zarabia ona na tym ze np.
    > samam ma na tyle wysokie koszty ze podatku nie placi.

    Eeee.tam..
    Jak juz bawicie sie w grupe "bezprawie" to przynajmnej nie mieszajcie..

    1.
    firma x placi np podatek ryczaltem 8% obrotu i wykonuje usluge
    na rzecz firmy y opodatkowaniej wg pit.

    oczywiscie niec nie robi i wystawia fakture.. VAT "przelatuje"
    a podatek ?
    firma x placi 8% firma y ma koszt zmniejszajacy CIT (pit)
    o 19% wartosci faktury netto.
    roznica to 11 procent - jest sie czym dzielic ale....

    2
    Firma uslugodawca jest Stella Maris..
    Kosciol moze wystawiac faktury na ile chce, bo podatku nie placi..
    ..

    albo inny przypadek.
    tankuje na stacji pelny bak do Poloneza 44 litry..
    mily Pan drukuje paragon a ja place i odjezdzam.

    A Pan drukuje fakture na ten paragon dla firmy V.
    faktura jest oczywiscie juz zaplacona, przedstawiciel firmy
    V placi 10% wartosci faktury "milemu panu" i ma oszt i VAT.

    I co z tego zae ja tego nigdy nie zrobie jak co jakis czas
    ktos mnie o to prosi... zgodzi sie kto inny..

    Boguslaw