  • 1. Data: 2008-11-07 16:42:50
    Temat: Jak to jest z muzyką na youtube?
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Tyle już się przewinęło na grupie wątków na temat legalności
    pobierania/posiadania plików mp3, że nie ma sensu dłużej drążyć tego
    zagadnienia, ale jak to jest z muzyką na youtube? Obecnie serwis jest już tak
    rozbudowany, że każdy, kto ma dostęp do internetu, z dużym prawdopodobieństwem
    znajdzie tam dowolną piosenkę swojego ulubionego artysty. Jak to się ma do
    tzw. zgodności z prawem? Czym tak na dobrą sprawę różni się rozpowszechnianie
    muzyki czy filmów za pośrednictwem sieci p2p od rozpowszechniania ich przez
    youtube? Czy osoby dzielące się w ten sposób z całym światem swoimi zasobami
    mogą liczyć się (przynajmniej teoretycznie) z jakimiś konsekwencjami? Pytam z
    ciekawości, bo nie słyszałem jeszcze o tym, żeby ktoś miał problemy z powodu
    udostępniania tam muzyki (albo właściciele serwisu przez nieusuwanie jej
    stamtąd).

  • 2. Data: 2008-11-07 22:34:33
    Temat: Re: Jak to jest z muzyką na youtube?
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 07 Nov 2008 17:42:50 +0100, Piotrek napisał(a):

> [...]
    > udostępniania tam muzyki (albo właściciele serwisu przez nieusuwanie jej

    Sam sobie odpowiedz na to pytanie.
    Owszem są artyści, którzy całkowicie charytatywnie śpiewają i muzykują
    sobie, a na wydawanie płyt wydają pieniądze zarobione poza branżą, ale
    takich muzyków na pewno nie jest dużo.

    Zdecydowanie więcej muzyków to nienamniejsze przedsiębiorstwa, które do
    produkcji utworu angażują środki finansowe niewyobrażalne dla przeciętnego
    zjadacza chleba i robią to w celach zarobkowych.

    Jest mi bardzo trudno sobie wyobrazić, że serwis internetowy przekazuje
    logi i inne dane do organów ścigania, a te namierzając użytkowników kierują
    przeciw nim sprawy. Teoretycznie jest to do wykonania, ale tylko
    teoretycznie, bo jak to sobie wyobrażasz praktycznie ?
    Gdybyś zobaczył swój utwór umieszczony przez 15 użytkowników i okazałoby
    się, że każdy z nich jest z innego kraju, to poszedł byś u nas na policję i
    co ten biedny policjant by zrobił ?

    A gdyby serwis internetowy kasował wszystko comu inni zgłoszą... to by
    szybko musiał skasować wszystko chyba...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/warsaw/ - galeria Węzeł komunikacyjny Młociny