  • 1. Data: 2005-08-02 12:32:44
    Temat: Jak 'sprzedawac' towar pracownikom ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Jest sklep z towarem typu obuwie, ciuchy itp. No i pracuje w nim 10
    pracownikow. No i w regulamini pracy mamy zapisane, ze mozna kupowac 1 szt
    towaru miesiecznie z 99% rabatem. No i wszyscy sobie z tego korzystaja. Ale
    jak to rozgryzc od strony ksiegowosci ? Bo nasza kseigowa odrzuca faktury
    vat na 1 zl - bo mowi ze tak nie moze byc ale ona pomyslu nie ma . To jak to
    mozna rozwiazac ??

    Fantom

  • 2. Data: 2005-08-02 12:38:36
    Temat: Re: Jak 'sprzedawac' towar pracownikom ?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Fantom napisał(a):

    > jak to rozgryzc od strony ksiegowosci ? Bo nasza kseigowa odrzuca faktury
    > vat na 1 zl - bo mowi ze tak nie moze byc ale ona pomyslu nie ma . To jak to
    > mozna rozwiazac ??

    99% rabatu czyli ponizej kosztow zakupu? Imho najlepiej do ceny zakupu doliczyc
    1%, zaparagonowac i juz.

    j.

  • 3. Data: 2005-08-03 07:41:47
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > 99% rabatu czyli ponizej kosztow zakupu? Imho najlepiej do ceny zakupu
    doliczyc
    > 1%, zaparagonowac i juz.

    No tak. Ale przy takich ilosciach towaru dla pracownikow to troche lipa. Oni
    naprawde kupuja za grosze a w tym momencie firma musi doplacic do tego dwa
    razy (bo dla nich i dla podatkow itp)

    Fantom

  • 4. Data: 2005-08-03 07:55:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Fantom napisał(a):

    > No tak. Ale przy takich ilosciach towaru dla pracownikow to troche lipa. Oni
    > naprawde kupuja za grosze a w tym momencie firma musi doplacic do tego dwa
    > razy (bo dla nich i dla podatkow itp)

    Sorry, ale nie rozumiem?

    j.

  • 5. Data: 2005-08-03 12:12:00
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Oni

    > Sorry, ale nie rozumiem?

    Bo w rzeczywsitosci frima doplaca do tych pracownikow. No i dla przykladu
    sprzedamy 10 rzezcy dla pracownikow i 10 dla kleinta to firma zarobila 0 zl.
    A jezeli pracownikom na papierze sprzedamy za koszt zakupu to sie okaze ze
    firma na papierze cos tam zarobila i musi od tego odprowadzic podatki itp. A
    w rzeczywsistosci firma tej kasy nie ma :( bo od pracownika wziela 1 zl a
    nie wartosc zakupu czyli np 200 zl.

    Fantom

  • 6. Data: 2005-08-03 12:29:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Fantom napisał(a):

> [...]
    > w rzeczywsistosci firma tej kasy nie ma :( bo od pracownika wziela 1 zl a

    Dlatego napisałem, żeby nie sprzedać za 1 zł tylko sprzedać pracownikowi
    za cenę wyliczoną wg cena_zakupu + 1% + VAT. Oczywiście trzeba wprowadzić
    limit, że pracownik moze kupić w ten sposób ileś tylko przedmiotów w
    miesiącu. Najwyraźniej obaj się nie zrozumieliśmy ;)

    j.

  • 7. Data: 2005-08-03 13:17:16
    Od: MiKey Co <m...@...pl>

    Fantom napisał(a):
> [...]
    > vat na 1 zl - bo mowi ze tak nie moze byc ale ona pomyslu nie ma . To jak to

    A może rozdawać bezpłatnie jako obuwie/odzież roboczą. W salonie
    obuwniczym i odzieżowym przecież nawet szpilki są właściwym obuwiem
    powczas pracy. A dość często nawet wskazane, by przykładowa przedawczyni
    wyglądała bardzo dobrze i _często_zmieniała_ ubiór i obuwie. Ciężko,
    wymagać od niej zakupów prywatnych, a bezpłatne przekazanie takowych
    może leżeć w interesie salonu.

    To pomysł do weryfikacji prawnej i księgowej.

    --
    * pzdr
    * MiKey Co, m...@...pl

  • 8. Data: 2005-08-03 14:34:17
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    januszek napisał(a):

    > 99% rabatu czyli ponizej kosztow zakupu?

    tego nie wiemy... ;)

    > Imho najlepiej do ceny zakupu doliczyc
    > 1%, zaparagonowac i juz.

    to IMHO lepiej oznaczyć towar jako "wybrakowany" i niech idzie jak jest,
    nie fakturą, a paragonem - trudniej się przyczepić,
    księgowa dokumentu nie widzi to śpi spokojniej,
    a zamiast wyrzucić to lepiej mieć 1 złotówkę w kieszeni (lub 1%),
    nawet z punktu US...

    do autora wątku:
    przygotuj się na pytanie o tak duże "straty",
    ale one też nie muszą być duże...

    --
    regent...
    (...)

  • 9. Data: 2005-08-03 15:19:09
    Od: gogo <g...@i...pl>

    > do autora wątku:
    > przygotuj się na pytanie o tak duże "straty",
    > ale one też nie muszą być duże...

    Niech sobie lepiej przygotuje do okazania reklamy opów GSM i jak ktoś
    się spyta czemu sprzedał buty za 1 zł, to może odpowiedzieć, że z tego
    samego powodu, co np. PLUS GSM sprzedaje telefon za 1 zł, lub ma
    "darmowe "rozmowy.

    IMHO, to sklep może sprzedawać towar za dowolną cenę, bez tłumaczenia
    się. Problem będzie jedynie z rozliczeniem vatu naliczonego w zakupach.
    Ale skoro PLUS i inni mogą, to ....
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2005-08-03 16:34:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    gogo napisał(a):

> [...]
    > się spyta czemu sprzedał buty za 1 zł, to może odpowiedzieć, że z tego
    > samego powodu, co np. PLUS GSM sprzedaje telefon za 1 zł, lub ma

    IMHO przykład nie na miejscu. Plus sprzedaję telefon z rabatem ale
    dołącza do tego umowę regulującą taką promocyjną sprzedaż w której
    musisz się zobowiązać do płacenia im za to przez rok lub dwa. Krótko
    mówiąc analogia byłaby poprawna w sytuacji gdyby do ubrania sprzedanego
    za 1 zł zawierał umowy wg ktorych nabywca takiego ubrania przez dwa
    lata płaciłby mu kilkadziesiąt złotych co miesiąc... ;)

    > IMHO, to sklep może sprzedawać towar za dowolną cenę, bez tłumaczenia
    > się. Problem będzie jedynie z rozliczeniem vatu naliczonego w zakupach.

    Moim zdaniem nie może poniżej ceny za którą kupił. Chyba, że jest to
    towar z jakiś powodów uszkodzony - co jeszcze trzeba udokumentować.

    > Ale skoro PLUS i inni mogą, to ....

    Skoro proponujesz mu dokładanie do interesu to nie lepiej by było
    gdyby tak podniósł zarobki pracowników aby było ich po prostu stać
    na zakupy w sklepie w którym pracują? ;P

    j.