  • 1. Data: 2002-09-17 17:21:42
    Temat: Jak przeniesc prawo do oprogramowania legalnie?
    Od: "WojteG" <w...@n...spam.pf.pl>

    Mamy spolke, pare lat temu kupilem ( ja opiekowalem sie
    oprogramowaniem ) program komputerowy, faktura na spolke, ja
    zarejestrowalem to oprogramowanie na swoje nazwisko. Teraz sie
    rozstajemy, spolka pozostaje - ja odchodze. Chcialbym zabrac ze soba to
    oprogramowanie. Jak zalatwic to formalnie? Dealer oprogramowania
    twierdzi , ze jak przedstawie mu dokument z ktorego bedzie wynikalo, ze
    spolka juz nie bedzie wykorzytywala tego oprogramowanie i wlascicielem
    pozostaje ja on przerejestruje to oprogramowanie ze mnie(spolkowicza) na
    mnie(prywatnie). Oczywiscie chcieibysmy to zrobic bez jakichkolwiek
    finansow ( program sie zamortyzowal )
    Da sie ?

    --
    WojteG

    z adresu usun "no.spam." i zmien imie na poprawne :-)

  • 2. Data: 2002-09-18 08:16:05
    Od: "RobeG" <r...@w...pl>

    a nie prościej aby spółka sprzedała Ci oprogramowanie za 1 zł?

    Robert

  • 3. Data: 2002-09-18 08:46:59
    Od: Lukasz Kozicki <R...@n...cy>

    RobeG wrote:
    > a nie prościej aby spółka sprzedała Ci oprogramowanie za 1 zł?

    A nie jest przypadkiem tak, że licencja na korzystanie z softu jest
    nieprzenośna ?

    pozdr,
    --
    Łukasz Kozicki

  • 4. Data: 2002-09-18 09:00:19
    Od: "WojteG" <w...@n...spam.pf.pl>

    grupowicz RobeG napisal:

    > a nie prościej aby spółka sprzedała Ci oprogramowanie za 1 zł?

    nie wiem czy mozna odsprzedawac oprogramowanie? zdaje sie ze w licencji
    jest takie zastrzezenie. nie wiem rowniez jak wyglada sprawa
    opodatkowania w takich wypadkach?
    Moze sformuowanie:
    "Oprogramowanie wykorzystywane przez "udzialowca" i zarejestrowane na
    jego nazwisko przy rozwiazaniu umowy udzialow w spolce pozostaje przy
    udzialowcu na ktorego zostalo zarejestrowane, oprogramowanie zostalo w
    spolce zamortyzowane."
    Moze tak byc z prawnego punktu widzenia? Jak to zostanie potraktowane w
    przypadku kontroli skarbowej?

  • 5. Data: 2002-09-18 09:04:34
    Od: "WojteG" <w...@n...spam.pf.pl>

    grupowicz Lukasz Kozicki napisal:

    > A nie jest przypadkiem tak, że licencja na korzystanie z softu jest
    > nieprzenośna ?

    no wlasnie, licencja jest na mnie, ale fakture zaplacila spolka ktora
    nie rosci sobie praw do tego oprogramowania i nie bedzie go
    wykorzystywala. Ja wykorzytywalem to oprogramowanie w okresie
    zatrudnienia, oprogramowanie sie zamortyzowalo, teraz bylaby taka
    sytuacja w spolce pozostalo by oprogramowanie zarejestrowane na moje
    nazwisko z widocznym moim nazwiskiem w informacji licencyjnej

  • 6. Data: 2002-09-18 13:53:30
    Od: "RobeG" <r...@w...pl>

    nie wiem o co tyle zachodu.
    to jeszcze inaczej. Niech spółka wykona "likwidacja środka trwałego" i już
    poczytaj licencje może jednak będziesz mógł kupić to za 1 zł

    może poprosze o szczegóły, jaka była wartość początkowa oprogramowania?
    piszesz o programie typu narzedzie programistyczne?

    pozdrawiam
    Robert