    From: " " <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak bronić prywatności.
    Date: Mon, 3 Jul 2006 12:07:43 +0000 (UTC)

    I czy mam na to szansę na swoim tarasie. Jesteśmy z mężem szczęśliwymi
    posiadaczami tarasu. Niestety obok mamy sąsiada. Moje główne pytanie brzmi,
    czy mogę jakoś przeciwdziałać chodźby prawnie podglądaniu i uwiecznianiu na
    filmie naszego pobytu na naszym własnym tarasie przez wścibskiego sąsiada?
    Dodam, że już wcześniej dał się nam we znaki różnymi rzeczami, na które może
    źle się stało, że od początku nie reagowaliśmy zbyt stanowczo, mając na
    uwadze dobrosąsiedzkie stosunki. Były to między innymi:
    -przejście sąsiadki przez ogrodzenie po parasol, który jej przeleciał (czyli
    naruszenie naszego prawa własności, naszczęście obeszło się bez zniszczeń),
    na skutek tego powstał od ich strony płot i altana;
    -przechodzący sobie pod barierką piesek, ale cóż on winien poczciwina,
    -wylewanie wody z nadmuchiwanego basenu (tak ok. 300 l)- dobrze, że są
    wysokie progi w mieszkaniu
    Znosiliśmy różne rzeczy, nie chcemy jednak się wyprowadzać, bo to mimo
    wszystko spokojna okolica.
    Jedyną naszą fanaberią jest w zasadzie to, podobnie, jak w okolicznych
    ogródkach robimy sobie czasem grila. Robią to jednak w zasadzie wszyscy
    właściciele okolicznych tarasów i nikt się dotąd nie skarżył. Poza tym, w
    regulaminie wspólnoty uchwalanym przez włascicieli nie ma ani słowa o zakazie
    grilowania. Ostatnio natomiast sąsiad bez wcześniejszego zawiadomienia, że
    coś mu nie pasuje (dodam jeszcze, że wiatry są zwykle zachodnie, a my sąsiada
    mamy właśnie od zachodu, więc to od niego zawiewa raczej różne kuchenne
    zapachy) wezwał straż miejską. Nawet strażnicy stwierdzili, że może byśmy się
    z nimi dogadali, ale, że na to nie przepisów.

    Prośba o informację z podstawą prawną lub gdzie szukać odnośnie niechcianego
    BB i nieszczęsnego grilowania. Z góry dziękuję