    From: "Anna Nowacka" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: JAK POSTĄPIĆ Z NIEUCZCIWYM PRACODAWCĄ?
    Date: Sat, 2 Feb 2002 18:58:57 +0100

    Witam grupowiczy i proszę o pomoc!

    Pracuję w małej firmie jako projektant. Od września pensję otrzymuję średnio
    z miesięcznym opóźnieniem. Pracę wykonuję w siedzibie firmy, a także w domu.
    Obecnie skończyłam opracowanie projektu i dostałam wypowiedzenie warunków
    pracy od pracodawcy (obniżenie pensji do 50%), a nie przyjęcie tych warunków
    jest jednoznaczne z wypowiedzeniem umowy o pracę. Gdy wspomniałam o
    przysługującym mi okresie wypowiedzenia usłyszałam gromki śmiech. Wiem, że
    mogę skierować pozew do sądu pracy, ale w przypadku mojego pracodawcy nie
    mam żadnych gwarancji uzyskania swoich pieniędzy ( dwoje moich
    współpracowników od sierpnia walczy o wypłatę zaległości w sądzie pracy -
    pracodawca się nie stawia, sprzedaje firmę, zmienia adres, ogólnie miga
    się). Obecnie nie dostałam jeszcze pensji za grudzień, więc stwierdziłam że
    projekt który zrobiłam i posiadam w domu, przekażę mu po uregulowaniu
    wszystkich należności (łącznie z okresem wypowiedzenia). Poinformowałam go o
    tym listem poleconym. On straszy mnie, że jeśli nie przekażę mu projektu
    zgłosi na policję kradzież projektu. Jak w takiej sytuacji mam postępować?
    Czy pracodawca może zgłosić kradzież na policję i czy grożą mi z tego
    tytułu jakieś sankcje prawne? Czy sam fakt poinformowania pracodawcy o
    posiadaniu projektu (np. w celu naniesienia poprawek) zabezpiecza mnie przed
    zarzutem kradzieży? Czy takie postępowanie jest zgodnie z prawem ? Jeśli nie
    , to w jaki sposób mogę zabezpieczyć odzyskanie swoich należności z tytułu
    umowy o pracę (okres wypowiedzenia + odprawa)?