  • 1. Data: 2005-09-28 19:50:23
    Temat: Interface a prawo
    Od: "Programista" <l...@o...pl>

    Serdecznie witam.

    Jestem programistą i mam pewne pytanie związane z prawem autorskim.
    Bardzo często piszę programy które są kopią innych istniejących już programów.
    Poprostu tak sie wprawiam w fach:). Pytanie brzmi: czy mogę je (własnoręcznie
    napisane) rozprowadzać za free jako freeware? Program jest bardzo podobny do
    orginału, ale nie zamierzam pobierać za to korzyści. Najlepiej gdyby ktoś mógł
    zacytować również podstawę prawną.
    Ps. A gdyby ktoś jeszcze ktoś napisał jak wygląda kwestia wyglądu(interfejsu)
    odnośnie praw autorskich przy pisaniu komercyjnym to by było naprawde super.
    Gdzie jest granica inspiracji i plagiatu:)
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-09-29 20:38:59
    Temat: Re: Interface a prawo
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Programista napisał(a):
> [...]
    > orginału, ale nie zamierzam pobierać za to korzyści. Najlepiej gdyby ktoś mógł

    Mozesz - jest wiele takich przypadkow kiedy oprogramowanie rozprowadzena
    bezplatnie ma te same funkcjonalnosci, i podobny interfejs jak
    oprogramowanie komercyjne.
    Masz IE za ktory trzeba placic i darmowego FireFox-a.
    Komercyjne MsOffice, i darmowe OpenOffice.
    Takich przykladow jest sporo.

    Natomiast co innego jezeli skopiujesz jakies oprogramowanie "toczka w
    toczke" :)
    Ktos moze wtedy sie wtedy przyczepic ze jest to plagiat, bo interfejs
    uzytkownika, a nawet zestaw funkcjonalnosci moze byc objety pawem autorskim.
    Natomiast pisanie oprogramowania "inspirowanego" innym jest jak
    najbardziej dozwolone.

    Co wiecej - w celu poznania dzialania innego programu zeby
    ukompatybilnic z nim swoj (np. poznac format zapisu pliku itp.) mozesz
    robic na tamtym reverse-engineering.

    Podstawa prawna to ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

  • 3. Data: 2005-09-30 13:20:08
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Tomasz Pyra wrote:
    > Ktos moze wtedy sie wtedy przyczepic ze jest to plagiat, bo interfejs
    > uzytkownika, a nawet zestaw funkcjonalnosci moze byc objety pawem
    > autorskim.

    Zestaw funkcjonalności to chyba co najwyżej patentem.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>