  • 1. Data: 2005-04-20 16:10:52
    Temat: Gwarncja a czas naprawy.
    Od: Black Peter <b...@w...o2.pl>

    Witam

    Mam TV na gwarancji, zglosilem usterke (wade) do serwisu telefonicznie.
    Po dwoch dniach przyszedl serwisant i stwierdzil ze pierwsze widzi taki
    problem i bedzie sie musial skontaktowac z SONY Polska. Trwa to juz
    ponad tydzien. Poszedlem do tego serwisu osobiscie i poprosilem o
    potwierdzenie przyjecia zgloszenia reklamacji z uwzgledniona data wizyty
    serwisanta.
    Po dlugiej rozmowie laskawie dali mi swistek na ktorym jest data kiedy
    zglosilem, kiedy byl serwisant - z pieczatka.
    Ale Pani poinformowala mnie ze zgodnie z przepisami nie ma juz obowiazku
    naprawy sprzetu w 14dni!
    Jestem zaskoczony.
    Jak to naprawde jest?

    pzdr

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 2. Data: 2005-04-20 16:25:20
    Temat: Re: Gwarncja a czas naprawy.
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Black Peter napisał(a):
    > Ale Pani poinformowala mnie ze zgodnie z przepisami nie ma juz obowiazku
    > naprawy sprzetu w 14dni!
    > Jestem zaskoczony.
    > Jak to naprawde jest?

    nie ma
    w ogóle nie ma szczegółowych przepisów dotyczących gwarancji dla konsumenta
    decyduje treść gwarancji

    KG

  • 3. Data: 2005-04-20 16:49:02
    Od: Black Peter <b...@w...o2.pl>

    kam napisał(a):

    > nie ma
    > w ogóle nie ma szczegółowych przepisów dotyczących gwarancji dla konsumenta
    > decyduje treść gwarancji
    >
    > KG

    Czyli jezeli nie ma nic o 14 dniach w gwarancji to moge sobie taka
    gwarancja d... podetrzec. Oddam do serwisu a oni mi beda trzymac sprzet
    rok az sie gwarancja skonczy i nic im nie zrobie?
    Tragedia!

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 4. Data: 2005-04-20 18:14:13
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Black Peter napisał(a):
    > Czyli jezeli nie ma nic o 14 dniach w gwarancji to moge sobie taka
    > gwarancja d... podetrzec. Oddam do serwisu a oni mi beda trzymac sprzet
    > rok az sie gwarancja skonczy i nic im nie zrobie?

    Bardziej istotne jest czy gwarancja przewiduje jakieś konsekwencje braku
    naprawy, bo termin da się w przybliżeniu wyznaczyć na zasadach ogólnych.

    KG

  • 5. Data: 2005-04-20 18:40:41
    Od: Black Peter <b...@w...o2.pl>

    kam napisał(a):

    > Bardziej istotne jest czy gwarancja przewiduje jakieś konsekwencje braku
    > naprawy, bo termin da się w przybliżeniu wyznaczyć na zasadach ogólnych.
    >
    > KG

    Jest to tzw gwarancja europejska ;(
    Jak wyznaczyc termin naprawy na zasadach ogolnych? Jakich szukac przepisow?

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 6. Data: 2005-04-20 18:43:37
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Black Peter napisał(a):
    > Jest to tzw gwarancja europejska ;(
    > Jak wyznaczyc termin naprawy na zasadach ogolnych? Jakich szukac przepisow?

    art. 455 kodeksu cywilnego: "Jeżeli termin spełnienia świadczenia nie
    jest oznaczony ani nie wynika z właściwości zobowiązania, świadczenie
    powinno być spełnione niezwłocznie po wezwaniu dłużnika do wykonania."
    I zastanowić się czy nie ma możliwości skorzystania z odpowiedzialności
    sprzedawcy za niezgodność z umową.
    więcej: www.federacja-konsumentow.org.pl

    KG

  • 7. Data: 2005-04-20 18:47:38
    Od: Black Peter <b...@w...o2.pl>

    kam napisał(a):

> [...]
    > powinno być spełnione niezwłocznie po wezwaniu dłużnika do wykonania."
    > I zastanowić się czy nie ma możliwości skorzystania z odpowiedzialności

    A co to jest niezwloczny? :( tego sie obawiam.

    Dzieki

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 8. Data: 2005-04-20 18:49:10
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Black Peter napisał(a):
    > A co to jest niezwloczny? :( tego sie obawiam.

    "bez nieuzasadnionej zwłoki" :)
    nie ma łatwo

    KG

  • 9. Data: 2005-04-20 18:54:58
    Od: Black Peter <b...@w...o2.pl>

    kam napisał(a):

    > "bez nieuzasadnionej zwłoki" :)
    > nie ma łatwo
    >
    > KG

    Juz powoli zastanawiam sie nad rzeczoznawca (o ile sa tacy od TV) i
    adwokatem bo nie popuszcze. Wydalem 4 tys za TV ktory opoznia obraz.
    SONY bedzie obstawalo na stanowisku ze to jest cecha a ja chce udowodnic
    ze to jest wada. Bo skoro by to byla cecha to powinna byc wzmianka
    (ostrzezenie) w instrukcji.

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 10. Data: 2005-04-21 07:53:47
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Black Peter napisał(a):

    > Juz powoli zastanawiam sie nad rzeczoznawca (o ile sa tacy od TV) i
    > adwokatem bo nie popuszcze. Wydalem 4 tys za TV ktory opoznia obraz.

    tylko z DVD?

    MAc