  • Data: 2004-01-03 13:59:18
    Temat: Gwarancja czy rekojmia
    Od: jerry1111 <s...@r...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam pytanie do Szanownego Grona:

    Wiadomo, ze od 01.01.2003 (mam racje?) obowiazuje przepis o
    niezgodnosci towaru z umowa i na jego podstawie mam prawo przez 2 lata
    od dnia sprzedazy zadac naprawy/wymiany itp...

    Teraz sytuacja wyglada tak:
    Kupuje sobie nowy samochod w salonie. Jak wiadomo, warunkiem uznawania
    gwarancji jest robienie okresowych _platnych_ przegladow. Jesli ja nie
    robie tych platnych przegladow w serwisie, tylko prosze swojego kolege
    o sprawdzenie auta (mechanik sprawdza wszystko, co jest wymienione w
    ksiazce serwisowej, tylko bierze za to 10x mniej kasy), nastepnie po
    20 miesiacach samochod sie zepsuje... to co sie dzieje?

    Mam jakies prawa przyslugujace z 'niezgodnosci z umowa'?
    Czy moze zaniechanie przegladow w salonie to bedzie 'niezgodnosc z
    umowa z mojej winy'?

    Aha - samochod nabyty i uzywany przez osobe fizyczna.

    --
    Jerry