    From: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Grozba ... czy nie?
    Date: Tue, 16 Jan 2007 17:53:40 +0100

    Witam serdecznie.

    Zastanowila mnie interpretacja grozb w stylu:
    "zleje cie tak, ze rodzona matka cie na oczy nie pozna".
    Kazdy wedle uznania moze sobie zmodyfikowac powyzsza sentencje tak jak mu
    wygodnie (dodajac np. "tak ci ryj zmasakruje" jako poczatek wypowiedzi ...
    albo dodatkowo "jesli do jutra nie oddasz pieniedzy"). Czy jest to grozba
    karalna jesli rodzona matka nie poznalaby swojego syna bez wzgledu na jego
    wyglad? Przykladowo - matka jest w spiaczce, nie zyje, jest niewidoma albo
    oddala dziecko do adopcji zaraz po urodzeniu.

    Pytanie dziwne ... ale meczy mnie od rana.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.