  • 11. Data: 2009-02-01 20:30:47
    Temat: Re: Gościu ze śmigłem
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Tekst roku :))

    Eee tam, zaraz roku.

    W 1917 roku "zsocjalizowali" babci i dziadkowi cały majątek na Kijowszczyźnie
    to i wyczulony jestem na wszelkiego rodzaju "socjalizacje". Całe szczęście, że
    w 1945 r. to już nie mieli juz co "socjalizować".
    BTW, parę lat temu jakiś gościu "zsocjalizował" w mojej spółdzielni wszystkie
    piwnice. Czynił to w sobotę w nocy za pomocą wózka, hałas był potężny. W
    niedzielę jedna idiotka dzwoniła do członków zarządu spółdzielni z awanturą, że
    pozwala się wywozić śmieci o 2 w nocy... I że to jest skandal, bo ona spać nie
    może :) Autentyczne!

    pozdrawiam

    Czapla

  • 12. Data: 2009-02-01 20:53:33
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się
    > drugą śrubę w ceowniki a sam wspomniany słup przykręca się jeszcze do
    > obejmy w
    > garażu. Lęk wysokości mam, ni cholery bym tam nie wlazł, wolę opuszczać.

    > Zgłosi się, miejscowych urzędasów szlag trafi :).

    > Możesz podrzucić linka? Ślepy jestem na starość albo googel mnie nie lubi.

    > Dziki tylko, albo złodzieje, oberwac mogą. Teren ogrodzony, pustynia tam
    > jest i
    > same lasy, najniższe zaludnienie w kraju. Najwyżej dowalą mi kłusownictwo

    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.soc
    .prawo&tid=10401041
    tu masz link

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 13. Data: 2009-02-01 20:56:12
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > dachu. Więc to co wieje w dach, wzmacnia siłę wiatru powyżej. Tam to
    > mogłoby mi
    > komin urwać jak śmigło przykręcę :). Problem byłby tylko z konserwacją, bo
    > dach
    > stromy, wyjścia ze strychu nie ma no i ten mój lęk wysokości...
    >
    > Ja zrobię pewnie tak, że przetestuję na tym słupie przy garażu a jak
    > wyniki
    > będą zachęcające, to dogadam się z jakimś alpinistą i na komin się
    > wiatraczek
    > wrzuci. Zwłaszcza, że to domek letniskowy, więc pali się tylko jakieś

    Uech jednak odzaluj...
    fizyki chyba sie ciut uczyles...
    12 kg x 6 m daje ci moment 72kgm
    1,5 cala nie wytrzyma nie ma bata ciut wiekszy wiatr i po rurze a jak dobrze
    trafi to i po dachu
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 14. Data: 2009-02-01 21:23:23
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Uech jednak odzaluj...
    > fizyki chyba sie ciut uczyles...

    Wieki temu...

    > 12 kg x 6 m daje ci moment 72kgm

    Skąd wziąłeś 6 m? Przecież napisałem, że to jest podpiete pod garaż. Od obejmy
    garażowej (solidnej) do góry jest tylko ze 3 m. Mogę jeszcze podspawać tę rurę
    do dachu garażu, bo to blacha jest solidna, albo jakieś dodatkowe mocowanie
    rury na wysokości tych 3 m dołożyć, o ile Prawo budowlane nie stanie na
    przeszkodzie :).

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 15. Data: 2009-02-01 21:25:48
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > tu masz link

    Dzięki!

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 16. Data: 2009-02-01 21:28:52
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Uech jednak odzaluj...
    > fizyki chyba sie ciut uczyles...
    > 12 kg x 6 m daje ci moment 72kgm
    > 1,5 cala nie wytrzyma nie ma bata ciut wiekszy wiatr i po rurze a jak
    > dobrze trafi to i po dachu

    A jak do tego wniosk doszedłeś?
    Bo mi nijak nie pasuje zestawienie równania czy nierówności 72kgm<> (=?)1,5
    cala.
    Rura to rura - moment to moment.

    Chociaż racje pewnie masz bo wiatraka na rurze tak cienkiej to nigdy nie
    widziałem..

    --
    pawełJ

  • 17. Data: 2009-02-01 21:52:54
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (=?)1,5 cala.
    > Rura to rura - moment to moment.
    >

    > Chociaż racje pewnie masz bo wiatraka na rurze tak cienkiej to nigdy nie

    To wez 2 m takiej rury i stan po srodku
    zegnie sie jak nic

    emiprycznie ;-) to widze
    zbrojenia belek zelbetowych po 25 latach praktyki tez nie licze
    ;-)

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 18. Data: 2009-02-01 22:14:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > W grę nie wchodzi - bida, ponadto wszelki kontakt z urzędem przyprawia
    > mnie o torsje :(

    Budowlaniec, to prywatna inicjatywa, a nie urząd.

    > Wiotkiego? 1,5 cala... Ponadto chciałem całość ubezpieczyć. Odciągi
    > raczej nie wchodzą w grę, bo małżonka zabije się o te linki a później
    > złość wyładuje na mnie :).

    Oj! Nie obraź się, ale nie za wielkie masz o tym pojęcie. Pod adresem
    http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/wiatr/d35_1k
    w.html masz projekt
    takiego wiatraka. Zobacz, jaki tam maszt zastosowano i zastanów się czemu.

> [...]
    > zasadzie staram się nie dopuszczać na bliższą odległość. Dlatego
    > pomyślałem o tym maszcie przy garażu. Ale pomyślę jeszcze o tym kominie.

    Tylko, żeby Ci z kominem nie pofrunęło.

  • 19. Data: 2009-02-01 23:11:05
    Od: "czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Budowlaniec, to prywatna inicjatywa, a nie urząd.

    Ale to co on zaprojektuje trzeba gdzieś zgłosic... :(

    > Oj! Nie obraź się, ale nie za wielkie masz o tym pojęcie.

    Hmmm...

    > Pod adresem [...] masz projekt

    Ano mam... Nie obraź się, ale nie za wielkie masz o tym pojęcie. Jak płaty mają
    po 1,5 m to rozstaw będzie miał 3,5 m. Liczba pi to (z pamięci cytuję)
    3,1415926536. Oblicz pole tego kolosa i nie dziw się że tam jest taka solidna
    wieża. Poza tym to projekt z roku 1959 - o neodymach mało kto słyszał, z
    takiego kolosa 1 KW tylko - trochę mało. Mój wiatraczek ma rozstaw śmigieł 1 m,
    czyli jego powierzchnia będzie tak ca 1 m kwadratowy x 0,87. A że ma podobno aż
    800 W - to pewnie te neodymy albo tylko przechwałki producenta.

    BTW, amerykanę też zbudowałem (z tarczy hamulcowych od Poloneza) ale czeka na
    lepsze czasy. Na początek chce sprawdzić, jak chodzi to fabryczne ustrojstwo,
    bo inne tej wielkości dają ca 300-400 Wat. Nie ono jest większe od klasycznego
    alternatora. Komina raczej nie urwie, zwłaszcza jak rura pójdzie przez dach
    wzdłuż komina.

    > takiego wiatraka. Zobacz, jaki tam maszt zastosowano i zastanów się czemu.

    Zobaczyłem, zastanowiłem się :). Za wczesnego Gomułki stal i robocizna były
    tańsze:)

    > Tylko, żeby Ci z kominem nie pofrunęło.

    Solidny jest, ca 1,5 metra na 60 cm. Jak na domek letniskowy to trochę duży ten
    komin, ale tak kazali w projekcie. Biegun zimna znaczy się.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 20. Data: 2009-02-02 00:05:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    HANA pisze:

> [...]
    > czyli jest trwale zwiazany z gruntem a to juz budowla,
    > pozwolenia co prawda nie potrzeba ale zgloszenie musi byc.

    IMHO można podciągnąć pod "obiekt małej architektury" - huśtawkę jak
    zabetonujesz, żeby się nie wywaliła, też zgłaszasz?