  • 1. Data: 2005-12-10 12:53:30
    Temat: Gangster adw. Widacki
    Od: lenin <f...@u...com>

    Przegląd prasy

    Kłopoty mecenasa Widackiego
    09.12.2005 06:32 (aktualizacja 06:37)

    Prokuratura w Białymstoku bada, czy mecenas Jan Widacki nakłaniał
    świadków do składania fałszywych zeznań. To kolejne postępowanie
    dotyczące prof. Widackiego.

    Śledztwo w Białymstoku wszczęto po wrześniowej publikacji "Życia
    Warszawy". Gazeta ujawniła wówczas, że mec. Widacki odwiedził w
    więzieniu skazanego za zabójstwo Sławomira R. Więzień ujawnił gazecie,
    że mecenas zaproponował mu złożenie zeznań na korzyść jednego z szefów
    "Pruszkowa", Mirosława D. ps. Malizna. "Miałem zeznać nieprawdę po to,
    by "Malizna" uniknął kary za zlecenie zabójstwa "Pershinga", szefa gangu
    pruszkowskiego" - powiedział R.

    Ze szczegółami opowiedział, w jaki sposób dotarł do niego prof. Widacki,
    w procesie apelacyjnym reprezentujący Mirosława D. "Dostałem widokówkę
    od żony jednego z szefów "Pruszkowa". Było tam napisane, że odwiedzi
    mnie pan W. Widacki potwierdził, że był u R., ale zaprzeczył, by
    nakłaniał go do składania fałszywych zeznań".

    Mec. Widacki miał też nakłaniać do składania fałszywych zeznań Marka
    Dochnala. Prokuratura w Łodzi wszczęła w tej sprawie śledztwo po
    doniesieniu komisji sejmowej badającej aferę Rywina. Widacki, jako
    pełnomocnik Jana Kulczyka, w zamian za korzystne zeznania, miał
    obiecywać Dochnalowi pomoc w wyjściu z aresztu.

    (PAP)