  • 1. Data: 2007-02-27 15:46:55
    Temat: Fotografowanie w marketach
    Od: Marcin W <w...@b...smieci.gazeta.pl>

    Jak od strony prawnej wygląda zakaz fotografowania w marketach? Czy to
    że dyrektor wywiesił sobie taka tabliczkę obliguje mnie do jej
    respektowania? Zakładając że ja zignorowałem i robiłem zdjęcia co
    ochrona marketu może mi zrobić? Prosiłbym o odpowiedzi z uzasadnieniem.

    p,M

  • 2. Data: 2007-02-27 15:57:42
    Temat: Re: Fotografowanie w marketach
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 27 Feb 2007 16:46:55 +0100, Marcin W napisał(a):

    > Czy to że dyrektor wywiesił sobie taka tabliczkę obliguje mnie do jej
    > respektowania?

    Nie obliguje.

    > Zakładając że ja zignorowałem i robiłem zdjęcia co
    > ochrona marketu może mi zrobić?

    Grzecznie poinformować że złamałeś ich wewnętrzny zakaz i prosić abyś
    przestał, nic pozatym.

    > Prosiłbym o odpowiedzi z uzasadnieniem.

    Uzasadnienia znajdziesz w archiwum grupy - na ten temat napisano już ponad
    1000 postów.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-02-27 16:08:35
    Od: "japo" <s...@j...pl>

    > Uzasadnienia znajdziesz w archiwum grupy - na ten temat napisano już ponad
    > 1000 postów.

    etam.. chyba dość dawno było, a pewnie znajdą się nowe anegdoty, wynurzenia
    itd - w koncu tu sie dyskutuje, po to sa grupy.. dawajcie uzasadnienia (ja
    nie znam;)

  • 4. Data: 2007-02-27 16:29:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin W wrote:
    > Jak od strony prawnej wygląda zakaz fotografowania w marketach?

    Tak samo,jak zakaz noszenia czerwonych skarpetek.

    > Czy to że dyrektor wywiesił sobie taka tabliczkę obliguje mnie
    > do jej respektowania?

    Nie.

    > Zakładając że ja zignorowałem i robiłem zdjęcia co ochrona
    > marketu może mi zrobić?

    Legalnie? Może ci nagwizdać. W razie problemów wzywaj policję lub (jeśli
    masz fizyczną możliwość) skorzystaj z obrony koniecznej.

    > Prosiłbym o odpowiedzi z uzasadnieniem.

    Zapoznaj się z Konstytucją.

    Wszelkie ograniczenia swobód obywatelskich wymagają podstawy prawnej w
    formie umowy. A na zakazy fotografowania takiej podstawy nie ma.

    W archiwum było mnóstwo na ten temat.

  • 5. Data: 2007-02-27 17:22:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:3s2eb4-i6o.ln1@ncc1701.lechistan.com...

> [...]
    >
    > Wszelkie ograniczenia swobód obywatelskich wymagają podstawy prawnej w
    > formie umowy. A na zakazy fotografowania takiej podstawy nie ma.

    RAczej "(...) formie ustawy (...)"

  • 6. Data: 2007-02-27 18:19:29
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    wiadomości news:3s2eb4-i6o.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Wszelkie ograniczenia swobód obywatelskich wymagają podstawy prawnej w
    > formie umowy. A na zakazy fotografowania takiej podstawy nie ma.

    tylko market jest prywatną własnością...

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-02-27 18:21:03
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    zresztą nizej jest wątek o parkowaniu na prywatnym terenie - równie dobrze
    wlasciciel marketu może wywiesić karte z ceną za zgode fotografowania

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-02-27 18:32:19
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 27 Feb 2007 19:19:29 +0100, gasper napisał(a):

    > tylko market jest prywatną własnością...

    tylko ze publicznie dostepna, ktory kieruje swoja oferte do wszystkich

    a parking nie, i tym sie to rozni

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2007-02-27 18:40:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > RAczej "(...) formie ustawy (...)"

    Tfuuuuuuuuuu!

    Oczywiście ;)

    Małe przejęzyczenie :)

  • 10. Data: 2007-02-27 18:41:42
    Od: Piotr 'Zenobius' Baranowski <z...@n...zeno.pl>

    Dnia Tue, 27 Feb 2007 19:32:19 +0100, scream napisał(a):

    > tylko ze publicznie dostepna, ktory kieruje swoja oferte do wszystkich
    >
    > a parking nie, i tym sie to rozni

    Ale oferta marketu jest kupowanie czegos, a nie robienie tam zdjec, nie?

    Piotr Baranowski