  • 1. Data: 2007-05-17 13:13:40
    Temat: Fotografowanie funkcjonariuszy policji
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Witam
    Czy wolno fotografowac umundurowanych funkcjonariuszy policji i publikowac
    to zdjecie w necie?
    Chodzi o fotografie taka ogolna , jakis plener i w kadrze funkcjonariusz i
    radiowoz.
    Czy maja prawo uniemozliwic sfotografowanie siebie?

    j...@p...pl
    [gg: 207344]

  • 2. Data: 2007-05-17 14:07:16
    Temat: Re: Fotografowanie funkcjonariuszy policji
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Jacek23 napisał(a):
> [...]
    > radiowoz.
    > Czy maja prawo uniemozliwic sfotografowanie siebie?

    Ściśle według prawa, spod ochrony wizerunku "w prawie autorskim" są
    wyłączone jedynie powszechnie znane osoby publiczne, w sytuacji
    związanej z ich działalnością. Byle posterunkowy się nie pod to nie
    zalicza (nie jest powszechnie znany): może protestować więc nie tylko
    jako funkcjonariusz, ale jako zwykły obywatel: jeśli sobie nie życzy, to
    należałoby uszanowiać. Nie wiem, czy są jakieś dodatkowe regulacje
    powodowane np. bezpieczeństwem policjantów.

    Jeśli tak jak mówisz, stanowi jedynie szczegół sceny lub jedną osobę z
    tłumu, to podpada pod inny wyjątek prawa autorskiego.

    R.

  • 3. Data: 2007-05-17 14:10:20
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Jacek23 napisał(a):
> [...]

    tłumu, to podpada pod inny wyjątek prawa autorskiego.

    > Czy maja prawo uniemozliwic sfotografowanie siebie?

    Co rozumiesz przez "uniemożliwić": spałować i zarekwirować aparat?

    R.

  • 4. Data: 2007-05-17 14:15:08
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 17 May 2007 15:13:40 +0200, Jacek23 napisał(a):

    > Czy wolno fotografowac umundurowanych funkcjonariuszy policji i publikowac
    > to zdjecie w necie?

    tak / tak

    > Czy maja prawo uniemozliwic sfotografowanie siebie?

    Każdy ma takie prawo, np. zasłoni się czymś albo schowa do budynku i już ze
    zdjęcia nici :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2007-05-17 14:27:53
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2007 16:15:08 +0200, scream napisał(a):

    > tak / tak

    tak / nie

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2007-05-17 14:28:52
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    > Co rozumiesz przez "uniemożliwić": spałować i zarekwirować aparat?

    Uniemozliwic, znaczy w tym przypadku nakazac-poprosic o nie fotografowanie
    jego.

    No ale rozwiales moje watpliwosci:)
    Czyli generalnie jesli sobie robie widoczek i w tym kadrze znalazl sie
    radiowoz i policjanci to nie musze o nic prosic, jesli jednak mam zamiar
    sfotografowac , konkretne osoby tak ze stanowia one motyw zdjecia glowny ,
    to wypadalo by poprosic i zapytac czy moge , konkretne osoby jako osoby a
    nie jako funkcjonariuszy policji.

    --
    j...@p...pl
    [gg: 207344]

  • 7. Data: 2007-05-17 14:34:53
    Od: "Krzysztof Nowaczyk" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:1n5pcqa13orjm.ovixsb2wd02t.dlg@40tude.net...

    > tak / nie

    Jeśli nie ma wyraźnych rysów twarzy to można, bez przesady.Do wątkotwórcy:
    zresztą po cholerę chcesz focić policjantów z ich wozem w plenerze? ;)

    --
    Pozdrawia Krzysztof Nowaczyk
    www.photosquad.pl/galeria

  • 8. Data: 2007-05-17 15:50:09
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Thu, 17 May 2007 16:28:52 +0200, Jacek23 napisał(a):

> [...]
    > to wypadalo by poprosic i zapytac czy moge , konkretne osoby jako osoby a

    Ja fotografowałem na festynie funkcjonariuszy i jeszcze nikt do mnie się
    nie zgłosił, aby zdjąc zdjęcie.
    Nikogo z kadru nie pytałem o zgodę na publikację, nie wiem może powinienem
    ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net + http://grupy.3mam.net

  • 9. Data: 2007-05-17 16:06:05
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):
    > Dnia Thu, 17 May 2007 16:28:52 +0200, Jacek23 napisał(a):
    > Ja fotografowałem na festynie funkcjonariuszy i jeszcze nikt do mnie się
    > nie zgłosił, aby zdjąc zdjęcie.

    Bo pewnie nikomu nie zaszkodziłeś specjalnie publikacją, a może nikt nie
    wie, że jest na Twojej stronie? W praktyce poza sprawami typu
    "papparazzi pstryknął gwiazdę bez makijażu i z nadwagą" ten przepis
    rzadko sprawia kłopoty.

    > Nikogo z kadru nie pytałem o zgodę na publikację, nie wiem może powinienem?

    Na festynie zwykle jest tłum ludzi: dla tego przypadku w prawie
    autorskim jest wyjątek (osoba jako szczegół sceny/zgromadzenia).

    R.

  • 10. Data: 2007-05-17 18:27:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1n5pcqa13orjm.ovixsb2wd02t.dlg@40tude.net Henry (k)
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> pisze:

    > tak / nie
    Skąd to zdecydowane "nie"?
    IMO daje się taki czarny pasek przesłaniający oczy policjanta i jest OK. ;)

    --
    Jotte