  • 1. Data: 2005-10-10 20:49:30
    Temat: FAKTURA VAT
    Od: " wax" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    hej ponownie,

    mam pytanie: Sa dwie strony ktore wiaze umowa sprzedazy ciepła- PEC i
    Administrator budynku. Jest tez trzecia strona lokator z ktorym PEC poza
    podpisem odebrania "regulaminu korzystania i rozliczania za cieplo" nic nie
    wiaze.

    Mniej wiecej wyglada to tak ze 2 strony dogadaly sie co do ceny i ilosci a
    platnikiem jest lokator ktory na ustalenia tych podmiotow nie mial zadnego
    wplywu.

    Pytanie czy w zwiazku z tym poprawnym jest ze spolka PEC wystawia FV gdzie
    nabywca jest "administrator budynku", Sprzedawca jest PEC a "adresatem"
    Lokator ( dokladnie tak pisze : ADRESAT na FV !!! )

    czy z punktu widzenia prawa zobowiazany do zaplaty takiej FV jest nabywca czy
    ADRESAT ?!?! logicznie wiadomo ze lokator powinien placic za cieplo bo z
    niego korzysta ale chodzi o kwestie formalne czy PEC ma prawo robic takie
    szopki ?? dodam iz nie chcieli podpisac z lokatorami umow bo dla nich wiazalo
    by sie to z renegocjacja warunkow ktore sa dla lokatorow wyjatkowo
    niekorzystne stad kombinuja jak kon pod gorke by nadal szło po ich myśli !!

    czy zapis: "NABYWCA" jest poprawnym na FV ??

  • 2. Data: 2005-10-16 21:09:31
    Temat: Re: FAKTURA VAT
    Od: " wax" <c...@W...gazeta.pl>

    PILNE !!!
    PROSZE O OPINIE NA PONIZSZY TEKST !

    DZIEKI

  • 3. Data: 2005-10-16 23:09:09
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    wax wrote:
> [...]
    > "adresatem" Lokator ( dokladnie tak pisze : ADRESAT na FV !!! )
    >
    > czy z punktu widzenia prawa zobowiazany do zaplaty takiej FV jest nabywca

    Obowiązek zapłaty nie wynika z faktu wystawienia FV, tylko z wykonywania
    umowy (dostarczania ciepła). Czy lokatora obowiązuje jakaś umowa jest
    odrębną kwestią. Jeśli lokator ma obowiązek płacić, to PEC musi wystawić FV
    z lokatorem jako nabywcą (na żądanie nabywcy).

    Co więcej, jeśli PEC wystawił Administratorowi fakturę za usługę, której nie
    wykonał na rzecz Administratora (domniemując, że z ustaleń umownych wynika,
    że usługa jest wykonywana na rzecz lokatora), to wystawienie takiej faktury
    i posługiwanie się nią podpada pod kodeks karny skarbowy.

    Nie płać i odeślij fakturę Wystawcy lub Nabywcy z adnotacją, że została
    wysłana pod błędny adres, bo Nabywca u Ciebie nie mieszka. Niech księgowi
    się męczą co z tym dalej zrobić.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>