  • 1. Data: 2011-08-09 08:41:41
    Temat: E-sąd, źle obliczone odsetki.
    Od: Mateusz <s...@w...pl>

    Witam.
    Złożyłem pozew do E-sądu. Zorientowałem się, że błędnie wprowadziłem termin
    od którego żądam odsetek.
    W związku z tym złożyłem następujące pismo procesowe:

    Przedmiot: Powód wnioskuje o cofnięcie pozwu w całości.

    Powód po złożeniu pozwu stwierdził, że pozew nie spełnia wymagań w zakresie
    prawidłowego ujmowania i definiowania odsetek koniecznych do wydania
    nakazu zapłaty w elektronicznym postępowaniu upominawczym. Powód
    wskazał w uzasadnieniu pozwu kolejne terminy płatności wystawionych
    przez siebie faktur od których żąda odsetek ustawowych,
    natomiast w żądaniu pozwu wskazuje odmienne wcześniejsze terminy
    od których należy obliczać odsetki. W tym stanie rzeczy
    powództwo budzi wątpliwości co do wysokości ewentualnych
    zasądzonych w nakazie zapłaty odsetek.Numer konta bankowego do
    zwrotu opłaty sądowej: xx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx

    W odpowiedzi otrzymałem zarządzenie:

    wezwać powoda do wskazania czy jego pismo z dnia 04/08/2011r jest
    cofnięciem pozwu co oznacza, że Sąd ma umorzyć postępowanie w sprawie czy
    też jest tylko wnioskiem o zwrot pozwu -powyższe należy wskazać w terminie
    tygodniowym od dnia doręczenia zarządzenia. W przypadku braku stanowiska
    powoda w tym terminie, Sąd dokona zwrotu pozwu.

    Co mam odpowiedzieć żeby w przyszłości móc ponownie złożyć pozew w sprawie
    tej samej faktury? Jeżeli sprawa zostanie umorzona to znaczy, że nie będę
    mógł w przyszłości dochodzić tej wierzytelności ponownie w e-sądzie?

    pozdrawam

    Mateusz