    From: Maruda <n...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dziwne zlecenie - czy narusza prawo i jakie?
    Date: Fri, 18 Feb 2011 19:53:28 +0100

    Było sobie zlecenie od instytucji. Wykonał je zespół, pod każdą częścią
    zlecenia były wypisane dane wykonawcy tej części.
    Zleceniodawca wystawił jedną umowę dla szefa zespołu na całość zadania
    sugerując, że szef powinien się tym podzielić z zespołem, nigdzie jednak
    tego nie pisząc. Szef zespołu oczywiście nie jest szefem firmy, nie
    prowadzi DG ani księgowości. Zespół jest nieformalny.

    Wydaje mi się, że nie można zgodnie z prawem wręczyć arbitralnej kwoty
    "z ręki do ręki" bez dokumentacji, a dokumentując to w jakikolwiek
    sposób należałoby odprowadzić zaliczki na podatek itd...

    Czy można to inaczej ugryźć?

    Wiem, że należałoby zażądać od zleceniodawcy wystawienia tylu umów ilu
    było wykonawców, ew. uwzględniając uwagi szefa komu-ile. Ale
    zleceniodawca nie chce ;)

    Czym można zleceniodawcę postraszyć?

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.