  • 11. Data: 2004-07-26 08:22:01
    Temat: Re: Dziwna argumentacja sprzedawcy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
    news:1vln0qucfbjsi.dlg@elektro-instal.com...
    > Czym chcesz mnie zmusić bym w swoim sklepie /na przykład/ obsługiwał
    > śmierdzącego pijaka który nie mył się z kilka miesięcy?
    > Albo osobnika który wygląda /bardzo podobnie/ do osobnika który pół roku
    > temu z mojego sklepu ukradł butelkę wódki, i nie został złapany ani
    > ukarany?
    > Wskaż proszę podstawę prawną że muszę obsłużyć _każdego_ klienta w swoim
    > sklepie?

    Art. 135 kw:

    Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego
    lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą towar
    przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia
    sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny.

  • 12. Data: 2004-07-26 08:54:57
    Od: Drwal <w...@o...tej>

    Papik napisał(a):
    > ja mam juz z gwiazdkami, wyrobione 1,5 miesiaca temu :)

    A ja tam nie wiem, jeszcze sie dowodem nie interesuje, 2 lata mi jeszcze
    zostaly :) Widocznie kolega jakis niedoinformowany byl ^^

    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl

  • 13. Data: 2004-07-26 08:55:54
    Od: Drwal <w...@o...tej>

    Artur Ch. napisał(a):
    > Inna sprawa że /porządny/ klient do takiego sklepu już nie wróci.

    Inna sprawa ze do najblizszego sklepu oprocz tego bylo jakies 5 (a
    raczej jeszcze wiecej) kilometrow :)

  • 14. Data: 2004-07-26 09:47:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Artur Ch. wrote:

    > Wskaż proszę podstawę prawną że muszę obsłużyć _każdego_ klienta w
    > swoim sklepie?

    Kodeks Cywilny - artykuły dotyczące oferty publicznej. To że będzie to
    oferta publiczna wynika z kolei z przepisów nakazujących wywieszać ceny
    towarów w sklepie - już nie pamiętam nazwy ustawy w której nałożono ten
    obowiązek

  • 15. Data: 2004-07-26 09:51:31
    Od: el@<e...@i...pl>

    A ja spotkałam i to wielu!!! Wyobrażcie sobie, że tacy naprawdę
    istnieją!!! Jeśli macie wątpliwości to ci powiem gdzie bedziesz mógł
    sam sprawdzić.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 16. Data: 2004-07-26 12:11:06
    Od: Drwal <w...@o...tej>

    el@ napisał(a):

    > A ja spotkałam i to wielu!!! Wyobrażcie sobie, że tacy naprawdę
    > istnieją!!! Jeśli macie wątpliwości to ci powiem gdzie bedziesz mógł
    > sam sprawdzić.

    A co? Nie sprzedali ci gdzies? ;)

    Nie no, faktycznie istnieja, IMHO moim zdaniem po akcji informacyjnej,
    "Alkohol sprzedaje sie osobom powyzej 18 roku zycia" nie jest juz tylko
    martwa tabliczka nad kasa, ba, wiekszosc (zdecydowana) sprzedawcow sie
    do tych zalecen stosuje. A nawet jesli ktorys sprzedawca sprzeda
    nieletniemu to wie ze robi zle, boi sie ze mu odbiora koncesje i takie
    tam, ale i tak chec zysku zwycieza nad nim. I ja takich sprzedawcow
    rozumiem.

  • 17. Data: 2004-07-26 20:08:07
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
> [...]
    > przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia
    > sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny.

    Re : Jak widać duch Nadzwyczajnej Komisji do Walki z (...) i Spekulacją
    wiecznie żywy. A i rechot Hilarego Minca gdzieś słyszę :-)))
    AR

  • 18. Data: 2004-07-26 20:33:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:ce3ob6$k93$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jak widać duch Nadzwyczajnej Komisji do Walki z (...) i Spekulacją
    > wiecznie żywy. A i rechot Hilarego Minca gdzieś słyszę :-)))
    > AR

    Przejrzyj archiwum grupy, a zobaczysz, że problemy takie się zdarzają i
    obecnie. Ze spekulacją nie mają nic wspólnego. Mnie się zdarzyło raz. Pani w
    sklepie obuwniczym stwierdziła, ze butów wystawionych na tej półce nie
    sprzeda, bo to jest magazyn sklepu. Kupiłem je obok i nie uznałem za
    stosowne się pieniaczyć. Choć telefon do właścicielki sieci sklepów aż się
    prosił.

    Aha, i jeszcze przypomniałem sobie, że ostatnio gość w sklepie odmówił
    sprzedaży suszarki tłumacząc, że już została sprzedana, tylko jej z półki
    nie zdjęli. Rozwiązałem ten problem w analogiczny sposób.

  • 19. Data: 2004-07-26 21:44:24
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

> [...]
    > sprzeda, bo to jest magazyn sklepu. Kupiłem je obok i nie uznałem za
    > stosowne się pieniaczyć. Choć telefon do właścicielki sieci sklepów aż się
    Re : Ależ oczywiście (mówię o ostatnim Twoim zdaniu). Nie podejrzewam, abyś
    penalizację takich sytuacji uważał na rozwiązanie skuteczniejsze od
    rozwiązania (bardzo zresztą słusznego - też używam takich metod) , które sam
    sugerujesz :-)

    > Aha, i jeszcze przypomniałem sobie, że ostatnio gość w sklepie odmówił
    > sprzedaży suszarki tłumacząc, że już została sprzedana, tylko jej z półki
    > nie zdjęli. Rozwiązałem ten problem w analogiczny sposób.
    Re : I widzisz, poszedłeś do konkurencji i za zakup owej suszarki zapewne z
    uśmiechem Ci podziękowano .
    A jeśli ktoś kupuje towar w celu jego dalszej odsprzedaży z zyskiem (coś Ci
    to przypomina z dawnych czasów ?) i później nie ma ochoty zarabiać
    pieniędzy - to jego zabawki i restrykcjom karnym nic (moim skromnym zdaniem)
    do tego. Chyba, że chcemy karać za niezarabianie pieniędzy. A panienkę ze
    sklepu obuwniczego, czy też gościa od suszarek o wiele szybciej wyeliminuje
    z rynku konkurencja (albo właściciel firmy) , niż restrykcje karne.
    Pozdrawiam AR

  • 20. Data: 2004-07-27 06:58:17
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Andrzej R. said the following on 2004-07-26 23:44:
    [...]

> [...]
    > to przypomina z dawnych czasów ?) i później nie ma ochoty zarabiać
    > pieniędzy - to jego zabawki i restrykcjom karnym nic (moim skromnym zdaniem)
    To niech nie wystawia.
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl