  • 1. Data: 2004-10-01 23:02:29
    Temat: Dzierzawa bez waznej umowy
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    Od kilku lat dzierżawiłem pomieszczenie od "firmy" na działalność
    gospodarczą. Umowa wygasła w grudniu 2003 roku. Nowa nie została
    podpisana ponieważ firma nie przystała na propozycje obniżenia czynszu a
    negocjacje przeciągnęły się aż do dzisiaj. Ich ostateczna propozycja
    została przeze mnie odrzucona i za m-c kończę działalność. Firma domaga
    się uregulowania należności za okres od stycznia do października na
    starych warunkach, jednak nie chce wystawić faktury, bo nie ma podstaw
    do tego, a ja nie zamierzam płacić skoro nie mogę sobie wrzucić w koszty
    kwoty czynszu. Dodam jeszcze, że na początku roku znalazłem klienta dla
    owej firmy, który miał przejąć "moje" pomieszczenie /około 250m/ a ja
    miałem przejść na mniejsze by zmniejszyć koszty. Niestety nic z tego nie
    wyszło. Czy pazerna firma ma prawo żądać uregulowania należności na
    starych zasadach?

    Roman

    begin 666 Roman Borowski.vcf
    M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..D)O<F]W<VMI.U)
    O;6%N#0I&
    M3CI2;VUA;B!";W)O=W-K:0T*14U!24P[4%)%1CM)3E1%4DY%5#I
    23T%.0%!2
    L3RY/3D54+E!,#0I2158Z,C P-#$P,#%4,C,P,C(Y6@T*14Y$.E9#05)$#0H`
    `
    end

  • 2. Data: 2004-10-04 14:21:05
    Temat: Re: Dzierzawa bez waznej umowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Do dzierżawy stosuje się częściowo przepisy o najmie. Ponieważ po upływie
    umowy nadal - za zgodą właściciela dzierżawiłeś pomieszczenie, więc zgodnie
    z art. 674 kc umowa sama z siebie uległa przedłużeniu na czas nieokreślony.
    Twoja propozycja zmiany treści umowy nie została przyjęta, więc za
    wspomniany czas niestety masz uregulować czynsz zgodnie z umową. Ponadto
    mają prawo naliczyć odsetki ustawowe i pobrać je w pierwszej kolejności z
    wpłaconej kwoty, więc zanim zapłacisz sugerował bym zawarcie w tym zakresie
    ugody.

  • 3. Data: 2004-10-04 19:31:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Oct 2004, Roman wrote:

> [...]
    >+ została przeze mnie odrzucona i za m-c kończę działalność. Firma domaga
    >+ się uregulowania należności za okres od stycznia do października na

    Jak dotąd jasne.
    Umowa JEST:
    ++ Kodeks Cywilny ++
    Art. 674. Jeżeli po upływie terminu oznaczonego w umowie albo
    w wypowiedzeniu najemca używa nadal rzeczy za zgodą wynajmującego,
    poczytuje się w razie wątpliwości, że najem został przedłużony
    na czas nie oznaczony.
    -- --

    >+ jednak nie chce wystawić faktury, bo nie ma podstaw do tego

    Jak to "nie ma podstaw" ???
    RRRROTLF !!

    Jak odmówi wystawienia faktury to będzie miał sprawę "podatkową" :>
    za złamanie przepisów.
    Podstawą wystawienia faktury jest:
    - wykonanie usługi
    - przyjęcie zaliczki

    Za "usługę" w rozumieniu VAT uważa się również korzystanie
    z praw majątkowych. Przecież wiesz ;> !

    >+ a ja nie zamierzam płacić skoro nie mogę sobie wrzucić w koszty
    >+ kwoty czynszu.

    Oczywiście. Spytaj ich czy wiedzą jakie są sankcje za odmowę
    wystawienia faktury :) (a w archiwach grupy .podatki za
    pomocą groups.google.pl -> zaawansowane sam sprawdź :>),
    pewnie "zmiękną" :>
    [...]
    >+ Czy pazerna firma ma prawo żądać uregulowania należności na
    >+ starych zasadach?

    Korzystałeś ? - korzystałeś.
    Płać.
    Ile ? - patrz wyżej, art. 674...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-10-04 20:41:45
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Sat, 2 Oct 2004, Roman wrote:

    > Korzystałeś ? - korzystałeś.
    > Płać.
    > Ile ? - patrz wyżej, art. 674...

    Panowie - mniemam, dzięki.

    Jednym słowem nieznajomość prawa szkodzi. Wiedząc o tym w styczniu nie
    dopuściłbym do takiej sytuacji i umowa byłaby rozwiązana wcześniej.
    Jest też inny aspekt tej sprawy. Mianowicie chodzi o wydzierżawienie tym
    razem przeze mnie sprzętu komputerowego firmie, która wówczas była
    jednym oddziałam a potem "podzieliła" się i powstały dwa /jeden z nich
    przejął dzierżawę pomieszczeń - sprawa wyjaśniona wyżej/. Umowę na
    dzierżawę sprzętu miałem przez kilka lat jednak na ostatni sprzęt
    otrzymałem jedynie przyrzeczenie podpisania umowy przez tę drugą obecnie
    firmę. Ta jednak uchyla się od podpisania umowy mimo kilku monitów. W
    sumie to dwie firmy stanowią całość ale są różnymi oddziałami. Czy
    możliwe jest dochodzenie roszczeń i choćby potrącenie do zaproponowanej
    przeze mnie w pismach kierowanych do nich kwoty miesięcznego czynszu w
    ramach wzajemnych rozliczeń?

    Roman

    Pierwszy raz korzystam z grupy i nie wiem gdzie się ukaże ten wątek.
    Jakby co, to wybaczcie.

  • 5. Data: 2004-10-11 23:25:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Oct 2004, Roman wrote:
    [...]
    >+ jednym oddziałam a potem "podzieliła" się i powstały dwa /jeden z nich

    Ha... to może być znaczenie czy to oddziały *tej samej firmy*
    czy powstały dwie firmy...

    pozdrowienia, Gotfryd