    From: freddiPL <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dwoch wlasciceli samochodu w tym samym dniu
    Date: Tue, 16 Jun 2009 12:16:10 -0700 (PDT)

    Otrzymalem w tym tygodniu wezwanie za parkowanie w miejscu gdzie
    obowiazywala oplata parkingowa.Dzialo sie to w lutym 2004 roku.Nie
    wiem czy 5 letni okres kiedy trzeba trzymac dokumentacje dotyczy
    rocznika (czyli przedawnienie od 1.01.2010) czy dokladnej daty.
    W dniu 05.02.2004 dopoludnia sprzedalem ten samochod osobie z tego
    samego miasta a mandat zostal
    wystawiony na ulicy gdzie miesci sie wydzial komunikacji.Dowiedzialem
    sie ze parkowanie mialo miejsce o godz 13.00.WK rejestruje do godz
    14.30 czyli mandat dostal nowy wlasciciel na parkingu pod WK podczas
    przerejestrowywania pojazdu
    .Wybieram sie do tego wydzialu wyjasnic to ciekawa sytulacje.W tym
    dniu auto mialo dwoch wlascicieli, mnie
    starego i nowego ktory przejerestrowal w tym dniu na siebie.Mandat,czy
    tez wezwanie do zaplaty za parkowanie w strefie przyszedl do
    mnie.Czego moge sie spodziewac i jak sie obronic przed
    placeniem,bylo nie bylo 50 zl .Na umowie kupna sprzedazy nie ma
    oczywiscie godziny zawarcia tranzakcji wiec teoretycznie od godz 00.01
    wszystkie wykroczenia parkingowe czy fotoradarowe mogly by isc na
    konto nowego wlasciciela.Nowy wlasciciel z kolei moglby to zganiac na
    mnie.Pewnym jest tylko to ze po 14.30 musial to byc on bo w tym dniu
    zdazyl je przerejestrowac ale jak pisalem parkowanie bylo o 13.00.
    Jak prawo odnosi sie w takim przypadku? Wg mnie wszystko rozejdzie sie
    po kosciach ze wzgledu na nieustalenie sprawcy.Kary nie dostaje
    samochod tylko kierowca.