  • 11. Data: 2017-01-18 22:38:54
    Temat: Re: Dokumentacja medyczna w prywatnym gabinecie.
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Na szczęście zdrowie mi jeszcze dopisuje. Ale ojciec już pląta się po
    > lekarzach i wszystkie badania leżą u lekarzy. Jak kardiolog potrzebował
    > jakiś tam wynik od lekarza pierwszego kontaktu (zdaje się krew), to
    > poszedłem i dostałe ksero - przyjmują w tym samym budynku. A pierwszy
    > kontakt kierował tatę do kardiologa.
    >
    > O ile się orientuję obowiązek przechowywania tych wyników wynika z
    > przepisów NFZ, który refunduje te badania i sprawdza, czy były wykonane.
    > Bo u stomatologa faktycznie, jak za prześwietlenie zapłaciłem, to
    > dostałem płytkę, ale to robiłem prywatnie.

    To może różnica wynika z rodzaju przychodni.
    Ja chodzę do współczesnej czyli prywatnej, może w dawnych
    państwowych kultywują jeszcze ten zwyczaj kolekcjonowania
    badań.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2017-01-19 08:50:23
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-01-17 o 13:30, marsel pisze:
> [...]
    > Kto jest właścicielem tej dokumentacji i kto za nią odpowiada w razie
    > jakichś problemów, na przykład: śmiercią lekarza prowadzącego taki
    > jednoosobowy gabinet?
    > Ja mam taką sytuację, że lekarz, który prowadził gabinet uległ wypadkowi
    > i dostał udaru, gabinet jest od kilku lat zamknięty, rodzina zabrała
    > gdzieś tego lekarza do siebie, a ostatnio pomieszczenia, w którym
    > funkcjonował gabinet wynajmuje jakaś firma.
    > Raz, że nie ma dostępu do dokumentacji, dwa to nie wiadomo w czyje łapy
    > wpadła. Jaka jest szansa na odebranie swoich papierów?

    Była niedawno podobna sprawa i o ile pamiętam sąd uznał, że dokumentacja
    należy do lekarza i dziedziczą ją spadkobiercy.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2017-01-20 10:40:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-01-17 o 08:50, Miroo pisze:

    > Była niedawno podobna sprawa i o ile pamiętam sąd uznał, że dokumentacja
    > należy do lekarza i dziedziczą ją spadkobiercy.

    Nie znając wyroku w oryginale można się zdziwić. Tam mimo wszystko jest
    tajemnica lekarska.