    From: "arek - ale inny" <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dodatkowe dwa dni wolne od pracy.
    Date: Sat, 8 Nov 2008 14:16:24 +0100

    Witam
    Chodzi mi o wolne za 3V i 1XI - pracodawca początkowo nie uznawał tych
    dodatkowych dni wolnych (kierownictwi średniego szczebla tłumaczyło to
    interpretacją radcy prawnego że nie mamy prawa do 28 zamiast 26 dni wolnych
    w roku, oczywiście żadnych powodów nam nie podano). Teraz usłyszałem, że
    jeden dzień mogę odebrać dogadując się z kierownikiem, ale majowy już
    przepadł.
    Poszukałem w internecie i już wiem, że dodatkowy dzień (dni) ma być odebrany
    w okresie rozliczeniowym. Tylko jak to interpretować? Ja mam w warunkach
    umowy tylko trzy punkty (nic więcej poza nazwą firmy, moim nazwiskiem i
    określeniem umowy do 31.12.2008) - 1. wymiar pracy 40 godzin tygodniowo, 2.
    wymagane zwolnienie lekarskie za nieobecność, 3. pensja xx brutto wypłacana
    na koniec miesiąca.
    Czy ustawa dając te dwa dni wolne zwiększa de facto wymiar urlopu, czy daje
    jakieś tam "wolne" którego nie umiem nazwać, a tym samym nie potrafię
    prawidłowo wykorzystać, więc można mi je w świetle prawa odebrać? Czy okres
    rozliczeniowy to miesiąc (jak pensja)? Co powinno być wypisane na karcie
    urlopowej - "odebranie dnia wolnego" czy "urlop wypoczynkowy"? Czy nie
    wyznaczenie przez pracodawcę jednego dnia wolnego jakoś tak "z góry", z
    wyprzedzeniem albo i po fakcie święta, ale obligatoryjnego, że niby odbiór
    za te dwa święta w sobotę może być podstawą do odzyskania dnia z maja?

    Pozdrawiam
    Arek