    From: "Michal Nowicki" <i...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dłużnik śmieje się z wyroku - co zrobić ?
    Date: Fri, 18 Jun 2004 19:48:00 +0200

    Mam następujący problem.
    Prowadze niewielki sklepik dla rolników na wsi.Pewna osoba zakupiła
    kukurydze pod zasiew o wartości 6600 zł. Spisała dokument stwierdzający, że
    spłaci w konkretnym terminie. Dodatkowo zapisał, że pod zastaw tego długu
    daje ciągnik rolniczy.
    Oczywiście dług nie został spłacony, pierwotnie osoba ta zwodziła mnie
    twierdząc, że odda za tydzień (wielokrotnie). Gdy moja cierpliwość się
    skończyła usłyszałem wprost, że długu nie odda i już.
    Oddałem sprawe do sądu i mniej wiecej po roku uzyskałem wyrok oraz klauzule
    wykonalności.
    Komornik poszedł do dłużnika i oczywiście wrócił z niczym. Gość przepisał
    wszystko na żone/syna a ciagnik który mi zapisał okazał się już wcześniej
    zastawiony pod jakiś kredyt bankowy. Wszystkie inne maszyny ma pozastawiane.
    Dodatkowo okazało się że nie jestem osamotniony bo w ciągu tego roku
    znalazlem co najmniej 10-15 osob oszukanych w identyczny sposob na kwoty
    2000 - 10 000 (co najmniej 2 maja wyroki na tego człowieka od paru lat i
    pieniędzy nie odzyskali).
    Człowiek ten wraz z synem prowadzi gospodarstwo rolne i posiada około 100 h
    ziemi, tyle że część jej wynajmuje i oczywiście za to też nie płaci.
    Wielokrotnie rozmawiałem z nim i z jego synem obaj twierdza, że moge im
    najwyżej .....

    Pytanie do grupowiczów co dalej ? Prowadze niewielki sklepik który z powodu
    tego długu mocno podupadł, straciłem dobre warunki dostaw u moich dostawców
    ponieważ 6000 to mój 4 miesięczny zarobek na sklepie, a tyle kosztowała
    mnie ta kukurydza w hurtowni :(

    Pozostała mi już chyba sprawa karna, może chociaż uda się uzyskać wyrok za
    kradzież bo chyba nie można tego inaczej nazwać (chce zebrac kilka osób,
    żeby uniknąć odrzucenia z powodu niskiej szkodliwości społecznej).

    Chciałbym ostrzec innych mieszkańców mojej miejscowości przed tym oszustem i
    opublikować w lokalnej gazecie jakieś ogłoszenie żeby nie dali się okraść
    tak jak ja. Czy i pod jakim warunkiem moge to zrobic ?

    Pozdrawiam i licze na jakąć pomoc.