  • 1. Data: 2003-04-16 08:50:06
    Temat: Darowizna części domu
    Od: "Grzegorz" <g...@w...pl>

    czy ktos z doświadczenia może podpowiedziec w jaki sposób najtaniej
    teściowie mogliby darowiać mnie i żonie
    część domku jednorodzinnego w którym wszyscy razem mieszkamy (dom oddany do
    użytku w zeszłym roku; wykorzystano ulge budowlaną; czy tutaj tez obowiązuje
    okres 5 lat tak jak przy sprzedaży);
    chodzi o ustalenie współwłasnosci
    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-04-16 14:18:09
    Temat: Re: Darowizna części domu
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    do
    > użytku w zeszłym roku; wykorzystano ulge budowlaną; czy tutaj tez

    każdy z teściów daruje po kawałku każdemu z was czyli razem 4 darowizny do
    majątków odrębnych - to taki figiel ale chyba wam tego nie trzeba,
    darowizan domu lub mieszkania do 110 m2 jest bez podatku,
    jeżeli dom większy, to podzielić darowizne jak wyżej,
    na początek czytać ustawę o podatku od spadków i darowizn
    i nie płakać, że sie nie rozumie bo nieznajomośc prawa szkodzi już
    od czasów rzymskich zas poleganie wyłącznie na takich info
    jak z tej grupy może nie wystarczac do bezpiecznego załatwiania swoich
    spraw,
    oczywiście prosze bez urazy - grupowicze, po prostu nie zawsze pytanie
    jest na tyle precyzyjne aby przecyzyjnie odpowoiedziec,

    pzdr,
    JarekM