  • 11. Data: 2006-02-28 23:11:21
    Temat: Re: Dane osobowe a bibliografia.
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    scream <n...@p...pl> writes:

    > Ale CO podpada? W bibliografii zamieszcza się przecież jedynie
    > imię i nazwisko autora danej pozycji, ewentualnie miejsce pracy
    > (np. wydział jakiegoś uniwersytetu), a to nie są jeszcze dane
    > osobowe.

    Imię, nazwisko i miejsce pracy w określonym czasie. To nie wystarcza
    do jednoznacznego zidentyfikowania osoby?

  • 12. Data: 2006-03-01 00:47:31
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 01 Mar 2006 00:11:21 +0100, Piotr Dembiński napisał(a):

    > Imię, nazwisko i miejsce pracy w określonym czasie. To nie wystarcza
    > do jednoznacznego zidentyfikowania osoby?

    Gdyby ściśle trzymać się przepisów, to kolor włosów też jest daną osobową.
    Nie popadajmy w paranoję.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2006-03-01 08:08:25
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    scream <n...@p...pl> writes:

    > Gdyby ściśle trzymać się przepisów, to kolor włosów też jest daną
    > osobową. Nie popadajmy w paranoję.

    W paranoję możemy nie popadać, ale łatwo wyobrazić sobie współdzieloną
    przez wiele osób bazę danych bibliograficznych dla naukowców, w której
    są składowane potrzebne w bibliografiach dane żyjących, rzeczywistych
    osób, pracujących w określonej dziedzinie nauki. Widziałem takie
    współdzielone zbiory danych bibliograficznych w anglojęzycznym
    Internecie.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 14. Data: 2006-03-01 08:44:21
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *scream* wypowiedziała te
    słowa:

    > Gdyby ściśle trzymać się przepisów, to kolor włosów też jest daną
    > osobową. Nie popadajmy w paranoję.

    Taaaak? Jestem ciemnym blondynem: czy na tej podstawie podasz mój wiek,
    miejsce zatrudnienia oraz wykształcenie? ;-)
    Oczywiście, że to są dane podpadające pod ustawę o ochronie danych
    osobowych acz przetwarzanie ich jest oczywiście dopuszczalne, właśnie
    na podstawie przepisów tejże ustawy.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: 502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 15. Data: 2006-03-01 09:06:54
    Od: Sarpedon <f...@t...cy>

    scream napisał(a):

    > Gdyby ściśle trzymać się przepisów, to kolor włosów też jest daną osobową.
    > Nie popadajmy w paranoję.

    imie i nazwisko sa podstawa do jednoznacznego okreslenia osoby. kolor
    wlosow juz nie

    --
    Sarpedon (nospam)sarpedon(małpa)go2(kropka)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13!

  • 16. Data: 2006-03-01 09:46:21
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

> [...]
    > osobowych acz przetwarzanie ich jest oczywiście dopuszczalne,
    > właśnie na podstawie przepisów tejże ustawy.

    To dlatego, że naukowców traktuje się jak osoby publiczne?

  • 17. Data: 2006-03-01 14:51:46
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 01 Mar 2006 09:44:21 +0100, Olgierd napisał(a):

    > Taaaak?

    Tak.

    > Jestem ciemnym blondynem: czy na tej podstawie podasz mój wiek,
    > miejsce zatrudnienia oraz wykształcenie? ;-)

    Gdyby do tego doszło np. imię, nazwisko i miasto, w którym mieszkasz to i
    kolor włosów stałby się daną osobową. Bo samo imię i nazwisko to nie są
    dane osobowe!

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 18. Data: 2006-03-01 14:52:40
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 01 Mar 2006 10:06:54 +0100, Sarpedon napisał(a):

    > imie i nazwisko sa podstawa do jednoznacznego okreslenia osoby.

    Nie są. Np. Janów Kowalskim jest w Polsce pewnie z 50 tysięcy, albo i
    więcej. A dane osobowe muszą jednoznacznie na kogoś wskazywać.

    > kolor wlosow juz nie

    Sam kolor włosów nie, ale w połączeniu z innymi danymi i kolor włosów
    stanie się daną osobową.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 19. Data: 2006-03-01 16:10:03
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *scream* wypowiedziała te
    słowa:

    > Bo samo imię i nazwisko to nie są
    > dane osobowe!

    Ciekawy pogląd.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: 502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 20. Data: 2006-03-01 16:12:53
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Piotr Dembiński*
    wypowiedziała te słowa:

    > To dlatego, że naukowców traktuje się jak osoby publiczne?

    Ponieważ jest to usprawiedliwiony cel przetwarzającego.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: 502defunk ||| JID: o...@j...org |||