    From: Lepton <k...@u...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy warto zgłaszać małe wypadki w pracy?
    Date: Fri, 5 Feb 2010 08:06:28 -0800 (PST)
    Cc: k...@u...pl

    Miałem dziś wypadek w pracy -zostałem uderzony rozporą (rurką metalową
    z ostrym końcem) w wyniku czego 2cm pod okiem mam rozciętą skórę na
    długości 4cm. Kierownik powiedział mi żebym tego nie zgłaszał jako
    wypadek w pracy, gdyż jeśli to zrobię wystąpi o ukaranie mnie -tak
    postępuje nasza firma, gdyż zależy im na niskim % wypadków w pracy i
    nie tylko... lecz wiem że takie rany często goją się pozostawiając
    bliznę, a to jest twarz, z drugiej strony pewnie po tygodniu zdejmą mi
    szwy i wrócę pracować -nic aż tak poważnego się nie przytrafiło, a na
    pewno o odszkodowanie z pracy nie będę się ubiegał, gdyż do wypadku
    doszło nie z winy pracodawcy, bo gdybym potrafił przewidzieć iż ta
    rozpora osunie się na mnie, czyli zachował większą ostrożność to
    pewnie mógłbym tego uniknąć, wytłumaczą się przepisami BHP itp. więc
    czy warto narażać się pracodawcy i w przypadku tak małych wypadkach to
    zgłaszać? Co o tym myślicie? Mój przełożony jak na razie tylko
    odnotował fakt zaistnienia zdarzenia, a lekarz w firmie w punkcie
    pomocy doraźnej wykonał mi szwy i dał szczepionkę przeciw tężcowi. Co
    mogę stracić nie zgłaszając wypadku w firmie? Czy ktoś z Was miał już
    podobne zajścia?