    From: "Nowhere" <n...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy to jest rekrutacja ?
    Date: Wed, 14 Apr 2010 20:26:07 +0200

    Witam,

    Na początku lutego uczestniczyłem w procesie rekrutacji w pewnej dużej,
    zagranicznej firmie. W procesie pośredniczyła firma HR, która zgłosiła moją
    kandydaturę. Byłem na kilku spotkaniach rekrutacyjnych, firma HR zapewniała
    mnie kilkukrotnie (ustnie, telefonicznie i e-majlowo) że mam spore szanse na
    otrzymanie pracy, pracodawca niedoszły również poczynił takie zapewnienia
    ustnie. Pierwszą rozmowę miałem w agencji HR, gdzie przeszedłem
    kwalifikację. Na drugiej rozmowie rekrutacyjnej u pracodawcy podobno
    wypadłem świetnie. Pytano się mnie o czas wypowiedzenia i czy jestem gotów
    podjąć pracę u nich. Pytano się mnie o możłiwość podpisania umowy
    przedwstępnej o pracę. Poprosiłem o tydzień zastanowienia. W międzyczasie
    firma HR usilnie przekonywała mnie do sprecyzowania mojej chcęci do podjęcia
    tej pracy na juz, nie w ciągu tygodnia. Powiedziałem, że się zgadzam, firma
    HR zaproponowała termin ostatniego spotkania pod koniec miesiąca, abym miał
    czas złożyć wypowiedzenie u obecnego pracodawcy. Złożyłem wypowiedzenie i
    poszedłem na trzecie, finalne spotkanie o pracę. Tam podobno również
    wypadłem świetnie, nie poinformowano mnie o możliwości podjęcia pracy ani że
    rezygnują z mojej kandydatury. Poinformowałem ich, ze jestem na okresie
    wypowiedzenia zgodnie z informacjami uzyskanymi na drugiej rozmowie i od
    firmy HR. Nikt nic nie skomentował, powiedziano że się odezwą. Minął marzec,
    nikt z firmy sie nie odzywał, firma HR zapewniała mnie bym nie szukał innej
    pracy, że będę miał tę pracę jak osoby decyzyjne podpiszą umowę. Na dniach,
    a to już połowa kwietnia się zbliża, zadzwonili z firmy HR informując, że
    obiecanej pracy nie będzie, bowiem firma zrezygnowała z procesu rekrutacji.

    Moje pytanie brzmi... kto tu kogo robi w konia? czy mogę dochodzić
    zadoścuczynienia od firmy HR bądź niedoszłego pracodawcy ?

    Wiem, że nie powinienem składać wypowiedzenia bez podpisanej umowy u nowego
    pracodawcy, ale nie miałem wyboru, tam nie znałem dnia ani godziny kiedy
    mnie zwolnią jak mojego kierownika ...

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur
    wirusow 4997 (20100403) __________