eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy to co mówi pracownik w imieniu firmy jest dla firmy wiążące? › Czy to co mówi pracownik w imieniu firmy jest dla firmy wiążące?
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy to co mówi pracownik w imieniu firmy jest dla firmy wiążące?
    Date: Fri, 12 Sep 2008 21:31:10 +0200

    Sytuacja jest następująca - zadzwoniłem na infolinię tpsa w celu
    wyjaśnienia sposobu rozwiązania umowy.

    Pracownik infolinii przedstawił mi warunki które muszę spełnić żeby
    uniknąć opłat za wcześniejsze zerwanie umowy - w trakcie rozmowy
    dokładnie dopytałem o wszystko i upewniłem się czy na pewno się rozumiemy.
    Poprosiłem dodatkowo o podstawę takiego rozwiązania umowy (na wypadek
    gdybym potrzebował się na to powołać u kogoś innego) - dostałem tytuł
    wewnętrznej instrukcji dla pracowników tpsa która opisuje taki tryb
    rozwiązania umowy.

    Spełniłem warunki od których miał być uzależniony interesujący mnie tryb
    rozwiązania umowy, ale teraz tpsa nie chce spełnić swojej części
    zobowiązania.

    Po fakcie udzielono mi wyjaśnienia że pracownik być może wprowadził mnie
    w błąd, że w imieniu firmy im przykro, ale niestety nie wywiążą się z
    tamtych zobowiązań bo nie. Odrzucono również moją propozycje powrotu do
    stanu sprzed rozwiązania umowy.
    Ponieważ rozmowy z klientami są nagrywane, powołałem się na tamto
    nagranie (również posiadam kopie zapisu tej rozmowy), jednak bezskutecznie.

    Teraz pytanie - czy jest jakiś akt prawny na który w jasny sposób
    określa że tego typu zobowiązania zawarte przez pracownika firmy są dla
    firmy wiążące?
    Czy faktycznie pracownicy mogą mówić to co chcą, wprowadzać ludzi w błąd
    i nie jest to dla nikogo wiążące?

    Chciałbym się powołać na jakiś konkretny akt prawny, poprzeć to treścią
    nagrania.

    Czy jeżeli ta sprawa zostanie przez tpsa ostatecznie rozpatrzona
    negatywnie w postępowaniu reklamacyjnym, to jest sens iść z takim
    nagraniem do sądu?