eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy orzeczenie co do niezdolnosci do samodzielnej egzystencji moze byc wykorzystane do innych celow wbrew woli osoby ktorej dotyczy?

  • 1. Data: 2011-04-09 11:09:15
    Temat: Czy orzeczenie co do niezdolnosci do samodzielnej egzystencji moze byc wykorzystane do innych celow wbrew woli osoby ktorej dotyczy?
    Od: tokelau <e...@g...com>

    Starsza osoba, ktorej stan zdrowia na tyle sie pogorszyl, ze
    uzasadnialoby to przyznanie jej dodatku pielegnacyjnego, nie chce
    skladac wniosku o orzeczenie niezdolnosci do samodzielnej egzystencji,
    gdyz boi sie, ze takie orzeczenie mogloby byc kiedys wykorzystane do
    przeniesienia jej wbrew jej woli z jej mieszkania do jakiejs
    instytucji lub w inny sposob bylaby zalezna od wladz.
    Czy obawy tej osoby, przynajmniej teoretycznie, sa rzeczywiscie
    uzasadnione?
    Czy orzeczenia o niezdolnosci do samodzielnej egzystencji moga byc
    przez rozne organa wykorzystane w inny sposob, niz tylko do przyznania
    dodatku pielegnacyjnego?

  • 2. Data: 2011-04-11 07:57:04
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "tokelau" <e...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > Czy orzeczenia o niezdolnosci do samodzielnej egzystencji moga byc
    > przez rozne organa wykorzystane w inny sposob, niz tylko do przyznania

    To przeciez nie oznacza ubezwlasnowolnienia, wiec nie wiem co ma do rzeczy.
    Ona sama ma prawo decydowac o tym gdzie chce mieszkac.