  • 1. Data: 2004-02-05 16:23:33
    Temat: Czy mozna "wycofac" egzekucje komornicza?
    Od: "KLuB" <m...@w...pl>

    Witam!

    Dostalam zawiadomienie o wszczeciu egzekucji na wniosek wspolnoty
    mieszkaniowej. Oprocz naleznosci glownej i odsetek, sa tez koszty: procesu
    67.30, adwokackie 600.00, zastepstwa 200.00, oplata egzekucyjna 509.13 - czy
    mozna uniknac tych dodatkowych kosztow (stanowia one ok. 50% mojego obecnego
    zadluzenia).

    Czy mozliwe jest aby wspolnota wycofala zadanie egzekucji?

    Bardzo prosze o odpowiedz.

    -KLuB

    PS Czy w zwiazku z 3-miesiecznym zwolnieniem lekarskim i obnizeniem dochodow
    (po wypadku) moge ubiegac sie o zwolnienie z kosztow egzekucji?

  • 2. Data: 2004-02-05 17:25:53
    Temat: Re: Czy mozna "wycofac" egzekucje komornicza?
    Od: "andie" <a...@m...NoSpAm.pl>

    Użytkownik "KLuB" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    : Witam!
    :
[...]

    Możliwe, jeżeli szybko się skontaktujesz z "wspólnotą" i uregulujesz
    zobowiązania.

    : -KLuB
    :
    : PS Czy w zwiazku z 3-miesiecznym zwolnieniem lekarskim i obnizeniem
    dochodow
    : (po wypadku) moge ubiegac sie o zwolnienie z kosztow egzekucji?

    Jeżeli wierzyciel po uregulownaniu przez Ciebie zaległości, wycofa wniosek
    egzekucyjny, zanim komornik cię z czegoś "oskubie", jest prawdopodobieństwo,
    że unikniesz kosztów - oczywiście tylko i wyłącznie egzekucyjnych.
    Zasądzonych kosztów procesu i zastępstwa procesowego, raczej nie unikniesz.
    andie

  • 3. Data: 2004-02-05 17:31:31
    Od: "KLuB" <m...@w...pl>

    Użytkownik "andie" <a...@m...NoSpAm.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że unikniesz kosztów - oczywiście tylko i wyłącznie egzekucyjnych.
    > Zasądzonych kosztów procesu i zastępstwa procesowego, raczej nie

    Dziekuje za szybka i dosyc optymistyczna odpowiedz :-)
    Pozdrawiam
    KLuB

  • 4. Data: 2004-02-05 17:40:19
    Od: "nettoperz" <b...@a...pl>

> [...]

    prawdopodobieństwo,
    > że unikniesz kosztów - oczywiście tylko i wyłącznie egzekucyjnych.

    ZTCW to nie bardzo, komornik liczy swoje koszty od kwoty pierwotnej i tego
    się trzyma jak dziecko mamusinej spódnicy nawet w przypadku gdy wierzyciel
    wycofa wniosek :(

    N.

  • 5. Data: 2004-02-05 18:45:55
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > się trzyma jak dziecko mamusinej spódnicy nawet w przypadku gdy wierzyciel

    zgodnie z art. 49. ustawy o komornikach, komornik pobiera oplate egzekucyjna
    takze wtedy, kiedy wierzyciel umorzyl postepowanie w przeciagu roku od dnia
    otrzymania wniosku o wszczecie egzekucji, a komornik dostarczyl dluznikowi
    zawiadomienie o wszczeciu egzekucji i dokonal czynnosci. teraz nawet jak
    zaplacisz wspolnocie to komornikowi tez bedziesz musiala.

    na koszty komornika ,w tym przypadku, sklada sie oplata stosunkowa = 15%
    wartosci egzekwowanego roszczenia, ktora stanowia: naleznasc glowna, odsetki,
    koszty i inne naleznosci, ktore podlegaja egzekucji wg. wartosci ustalonej
    na dzien zlozenia wniosku egzekucyjnego. takze koszty opstepowania o nadanie
    klauzuli wykonalnosci.
    ostateczna wysokosc kosztow w sprawie zostanie ustalona po zakonczeniu
    postepowania. do powyzszych kosztow dojda dalsze koszty egzekucyjne, wysokosc
    ktorych zosatanie ustalona w miare dokonywania czynnosci.

    jak bedziesz komornika wodzila za nos to on nie bedzie mily:)
    najwygodniejsze jest dla Ciebie stwierdzenie bezskutecznosci egzekucji
    ale chyba to nie bedzie latwe bo mam wrazenie, ze komornik ma co zajac
    u Ciebie.

    pozdrawiam
    marcin