  • 1. Data: 2003-04-24 11:43:16
    Temat: Czy komornik aby nie przesadza.?
    Od: "Hitir \" f \"" <h...@i...pl>

    Prowadzę działalność gospodarczą i zatrudniam dość dużą ilość osób. Z tego
    powodu prawdopodobieństwo otrzymania od komornika Zajęcia Wynagrodzenia o
    Pracę z tytułu egzekucji należności sądowych jest dość wysokie, i też tak
    się dzieje. Regularnie co jakiś czas otrzymuje takie "zajęcia" ale dziwnym
    trafem za każdym razem okazuje się iż pracownik którego takie "zajęcie"
    dotyczy właśnie już nie pracuje.

    Pytanie:
    Czy moim obowiązkiem (i tu proszę {bardzo} o jakiś przepis) jest odpisywać
    komornikowi że taki człowiek już u mnie nie pracuje? czy to wynika wprost z
    przepisów? Nie chce mi się odpisywać na te pisma, a już w żadnym razie nie
    chce mi się wydawać kasy na papier, kopertę i znaczki.
    Czy jeżeli pracownik nie jest u mnie zatrudniony, a tym samym nie pobiera
    wynagrodzenia muszę się takim "zajęciem" przejmować i czy muszę podejmować
    środki mające na celu wyjaśnienie takiej sytuacji. Czy mam prawo żądać
    zwrotu gotówki lub na przykład wysłać list wartościowy za pobraniem kwoty
    pieniężnej do komornika celem odzyskania poniesionych strat który oczywiście
    będzie zawierał wyjaśnienie ???

    BARDZO PROSZĘ O POMOC W TEJ SPRAWIE

    Hitir
    h...@i...pl

  • 2. Data: 2003-04-24 17:55:29
    Temat: Odp: Czy komornik aby nie przesadza.?
    Od: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Hitir " f " <h...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b88i9a$ok0$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > Pracę z tytułu egzekucji należności sądowych jest dość wysokie, i też tak
    > się dzieje. Regularnie co jakiś czas otrzymuje takie "zajęcia" ale

    czt sa to duze kwoty (czy warto tak kombinowac z tego powodu :-)) ?

    ZOMO

  • 3. Data: 2003-04-24 19:24:45
    Temat: Re: Czy komornik aby nie przesadza.?
    Od: "dino" <d...@p...onet.pl>

    > czt sa to duze kwoty (czy warto tak kombinowac z tego powodu :-)) ?

    Przeciez autorowi watku nie chodzi tylko o pieniazki, tylko, jak sadze,
    bardziej o zasade. Problem jest zreszta szerszy i obejmuje rozne instytucje
    np. ZUS, ktory czasem domaga sie jakichs wyjasnien, a nie ma do tego prawa.
    Jednak koszty wyjasnien ponosi zawsze obywatel i w skali calego kraju sa to
    duze pieniadze (dojazd do najblizszego oddzialu, czas na to poswiecony tez
    jest cos wart).

    pzdr
    dino

  • 4. Data: 2003-04-25 12:04:08
    Od: PACTUM INKASSO <p...@b...pl>

    Hitir " f " wrote:

    > Pytanie:
    > Czy moim obowiązkiem (i tu proszę {bardzo} o jakiś przepis) jest odpisywać
    > komornikowi że taki człowiek już u mnie nie pracuje?
    tak, nalezy komornika poinformować, najlepiej w formie umozliwiającej potem
    udowodnienie tego faktu, jeżeli komprniki jest normalny wystarczy telefon
> [...]
    > wynagrodzenia muszę się takim "zajęciem" przejmować i czy muszę podejmować
    > środki mające na celu wyjaśnienie takiej sytuacji.
    prosze poinformować

    Czy mam prawo żądać
    > zwrotu gotówki lub na przykład wysłać list wartościowy za pobraniem kwoty
    > pieniężnej do komornika celem odzyskania poniesionych strat który
    > oczywiście będzie zawierał wyjaśnienie ???
    jest obowiązaek ustawowy obywatela więc nie ma podstaw do żadania zwrotu

    --
    PACTUM INKASSO
    doradztwo w zakresie wierzytelności