    From: the_foe <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy artykuł 116 Prawa Autorskiego jest zgodny z Konstytucją?
    Date: Mon, 14 Sep 2015 00:20:02 +0200

    Dokładnie chodzi mi o pkt 4 który brzmi:
    Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1[nielegalne rozpowszechnianie]
    działa nieumyślnie podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do roku.

    OD dawna mnie to frapuje, bo wydaje się, ze odpowiedzialność karna za
    działanie nieumyślne to duża przesada. Mamy art 42 KRP, który nie jest
    możliwy do realizacji kiedy mozna popełnić przestępstwo nieumyślnie.
    Co myslicie? Jakoś nie kojarze innego przpisu prawa karnego który karze
    osobę bez udowodnienia swiadomego łamania prawa.
    --
    @foe_pl