    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czas ważnosci dowodu osobistego
    Date: Wed, 29 Jan 2003 17:30:34 +0100

    Ello:-))

    Z nudów, w przerwie miedzy zakuwaniem roznych waznych rzeczy, zerknelam
    sobie na stronkę http://www.mswia.gov.pl/spr_oby_do.html i tam wsród
    róznych bla bla bla znalazłam coś takiego cyt"Na jaki czas wydaje się dowód
    osobisty?
    Dowód osobisty jest ważny 10 lat od daty jego wydania. (...)Posiadacz dowodu
    osobistego ma obowiązek wymienić ten dokument w razie: 3. upływu terminu
    ważności dowodu osobistego. "

    No i jestem w kropce i mam dwa pytanka:-))
    1. czy to obowiązuje tylko te nowe dowody o wygladzie karty identyfikacyjnej
    czy też stare?
    2. nic tam nie znalazłam o sankcjach grożacych w przypadku posiadnia dowodu
    przeterminowanego. Są takowe?:-))

    HaNkA PrZeDaToWaNa