  • 1. Data: 2005-03-09 10:57:58
    Temat: Co można zrobić po umorzeniu śledztwa?
    Od: "RB" <r...@p...onet.pl>

    Śledztwo o składanie fałszywych zeznań zostało umorzone przez prokuatrę i
    sąd rejonowy. Jestem (?) w tej sprawie pokrzywdzonym. Na postanowienie sądu
    o nieuwzględnieniu mojego zażalenia na umorzenie śledztwa nie przysługuje
    środek zaskarżenia (tak jest w pouczeniu).
    Ale:
    Uważam, że decyzja sądu jest niesłuszna, stanowi obrazę logiki, ignoruje
    niepodważalne fakty opisane w materiale dowodowym. Sędzina, a przedtem
    prokuratorzy albo nie dokładnie zapoznali się z aktami, albo celowo
    ignorowali pewne rzeczy. Inne było uzasadnienie, które usłyszałem w sądzie
    (gdzie sędzina przeznała, że owszem zeznania )

  • 2. Data: 2005-03-09 22:10:25
    Temat: Re: Co można zrobić po umorzeniu śledztwa?
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "RB" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Śledztwo o składanie fałszywych zeznań zostało umorzone przez prokuatrę i
    > sąd rejonowy. Jestem (?) w tej sprawie pokrzywdzonym.

    A co, jestes zeznaniem? - a moze jestes "dobrem wymiaru sprawiedliwosci"?
    W sprawie o skladanei falszywych zeznan nie ma pokrzywdzonego. W tym
    przestepstwie dobrem chronionym jest dobro wymiaru sprawiedliwosci,
    "pokrzywdzonym" jest w takich sprawach cale spoleczenstwo, ktorego interes
    na sali sadowej reprezentuje prokurator.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-03-10 07:38:58
    Od: "RB" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > "pokrzywdzonym" jest w takich sprawach cale spoleczenstwo, ktorego interes
    > na sali sadowej reprezentuje prokurator.

    No też mi się tak zdawało.
    Ale i w zawiadomieniu o wsczęciu śledztwa (z policji), jak i postanowieniu
    prokuratora o umorzeniu nazywany byłem pokrzywdzonym. Toteż nie
    protestowałem, chociaż w czasie składania zeznania na policji tłumaczyłem
    przesłuchującemu, że jest to przestępstwo przecim wymiarowi sprawiedliwości.
    Przysługiwało mi zażalenie na umorzenie, z którego z korzystałem i które
    zostało rozpatrzone i przez prok. okręgową i przez sąd. Tak więc sam tego
    nie rozumiem. Może chodzi o to, że to składanie fałszywych zeznań ściśle
    wiąże się z wcześniejszym śledztwem, w którym jestem pokrzywdzonym.

    Robert

  • 4. Data: 2005-03-11 13:06:45
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    RB wrote:
> [...]
    > to, że to składanie fałszywych zeznań ściśle wiąże się z
    > wcześniejszym śledztwem, w którym jestem pokrzywdzonym.

    No coz, oni sami widac nie wiedza co robia...

    Pozdrawiam
    SDD