  • 1. Data: 2007-12-11 15:09:31
    Temat: Co grozi za niewymienienie dowodu
    Od: "mac" <v...@w...7a8dsq90>

    Jaka kara grozi za niewymienienie starego dowodu na nowy?

  • 2. Data: 2007-12-11 15:32:30
    Temat: Re: Co grozi za niewymienienie dowodu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mac wrote:
    > Jaka kara grozi za niewymienienie starego dowodu na nowy?

    Zakładając, że stare utraciły ważność, to grzywna (chyba do 5 tyś) i
    miesiąc ograniczenia wolności.

  • 3. Data: 2007-12-11 15:42:46
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 11.12.2007 witek <w...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > Zakładając, że stare utraciły ważność, to grzywna (chyba do 5 tyś) i
    > miesiąc ograniczenia wolności.

    No właśnie, a z czego to wynika? Bo słyszałem coś takiego w TV, ale
    wydawało mi się, że to dziennikarska bzdura, przecież co komu do tego,
    że nie mam dowodu osobistego - najwyżej nic nigdzie nie załatwię, to
    moja sprawa.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 4. Data: 2007-12-11 15:46:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > wydawało mi się, że to dziennikarska bzdura, przecież co komu do tego,
    > że nie mam dowodu osobistego - najwyżej nic nigdzie nie załatwię, to

    Z ustawy o ewidencji ludności. Napisane wprost.
    Dowód masz mieć i na dodatek aktualny. I kropka.

  • 5. Data: 2007-12-11 17:09:24
    Od: "Agata" <a...@o...pl>

    > Z ustawy o ewidencji ludności. Napisane wprost.
    > Dowód masz mieć i na dodatek aktualny. I kropka.

    czy taka sama kara grozi np. kobiecie ktora wyszla za maz przyjela nazwisko
    meza a wciaz posluguje sie panienskim dowodem? takze w pracy np. przy
    zawieraniu umowy czy na uniwersytecie np. indeks
    czy jezeli nie poinforuje sie uczelni o zmianie nazwiska i skonczy studia na
    starym dowodzie w tym przypadku na nazwisku panienskim to dyplom bedzie nie
    wazny????

  • 6. Data: 2007-12-11 19:02:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Agata wrote:

> [...]
    > czy jezeli nie poinforuje sie uczelni o zmianie nazwiska i skonczy
    > studia na starym dowodzie w tym przypadku na nazwisku panienskim to

    Dyplom będzie ważny. Sama sobie tylko robisz kłopoty bo będziesz musiała
    z dyplomem i aktem małżeśtwa wszędzie biegać i jeszcze się tłumaczyć i
    oglądać wykrzywione miny pań biurowych jak się któraś dopatrzy
    wcześniejszej daty ślubu niż daty wydania dyplomu.
    Jeszcze ci powie, że to nie twoje i g... jej zrobisz.
    Sama sobie kłopotów szukasz. Jaki to problem podejść do dziekanatu i
    powiedzieć, że się nazwisko zmieniło.

    Co do dowodu, kontroluje go policja. Jak się z jakiegoś powodu wyda, że
    faktycznie nazwisko masz inne a posługujesz się nieaktualnym dowodem, to
    dostaniesz pouczenie.

    Grzywna a potem ograniczenie jest "za unikanie".
    Jak cię złapie drugi raz, wówczas możesz zapłacić. No chyba, że trafisz
    na służbistę.

  • 7. Data: 2007-12-11 19:30:10
    Od: "Agata" <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > Grzywna a potem ograniczenie jest "za unikanie".
    > Jak cię złapie drugi raz, wówczas możesz zapłacić. No chyba, że trafisz na

    Oj, to moge miec klopot. A powiedz mi jezeli zrobilam kiedys taka glupote i
    dyplom mam na panienskie nazwisko to moge podejsc do uczelni zeby mi wydali
    inny z nazwiskiem meza?

  • 8. Data: 2007-12-11 19:48:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Agata wrote:

> [...]
    >
    > Oj, to moge miec klopot. A powiedz mi jezeli zrobilam kiedys taka
    > glupote i dyplom mam na panienskie nazwisko to moge podejsc do uczelni

    Nie. Bo taki student nie fiuguruje w spisie studentów z tamtego okresu.
    Niejedna dziewczyna biega z aktem ślubu jak "przez pomyłkę" wyszła za
    mąż dopiero po studiach.
    Przeżyjesz.

  • 9. Data: 2007-12-11 19:52:06
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 11 Dec 2007 20:30:10 +0100, Agata napisał(a):

    > A powiedz mi jezeli zrobilam kiedys taka glupote i dyplom mam na
    > panienskie nazwisko

    Czy istnieje obowiązek zawierania małżeństwa przed uzyskaniem dyplomu?

  • 10. Data: 2007-12-11 19:59:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Artur wrote:

    > Czy istnieje obowiązek zawierania małżeństwa przed uzyskaniem dyplomu?

    To byłoby dobre.