    From: "dubo" <d...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: -= Co grozi za naciąganie VAT-u =-
    Date: Thu, 20 Jun 2002 17:13:04 +0200

    -= Co grozi za naciąganie VAT-u =-

    Witam serdecznie. Spotkałem się ostatnio z ciekawym przypadkiem naciągania
    Państwa na zwrot VAT.

    Okazało się , że jedna ze znanych mi firm sprzedaje cudzoziemcom towar po
    zawyżonych cenach , ale cudzoziemcy wcale ich nie płacą!!!

    Załóżmy , że cudzoziemiec kupuje telewizor za 100zł netto +22% vat czyli
    122zł.

    Wystawia mu się TAXFREE i po powrocie zwraca mu się 22zł..

    Tak być powinno, ale...

    Słyszałem o takim procederze , że firma x sprzedaje ten sam telewizor za
    500zł netto + 22% vat czyli 610.. Turysta oczywiście płaci tylko 100zł i
    wraca po 22zł podatku VAT + "małe piwo" za fatygę, czyli firma zarabia na
    vacie 88zł- piwo !!!

    Oczywiście należy wziąć pod uwagę podatek dochodowy , analizując go przy
    stawce 19% jak się okaże za nadwyżkę w cenie zapłacimy 76zł podatku
    dochodowego , czyli zostaje nam jeszcze 88zł-76 czyli 12zł.

    Załóżmy też , że telewizor ten sprzedawca zakupił za 100zł.

    Nic na nim nie zarabiając "zarabia" 12zł , a jeżeli takich telewizorów
    sprzedaje on 1000dziennie... 12 tyś zł to już jakaś kwota...

    Czy jest to legalne?? Moim zdaniem nie.. I to mnie denerwuje , gdyż pewne
    firmy sprzedają towar po kosztach zarabiając jedynie na naciąganiu Państwa..
    uniemożliwiając sprzedaży innym uczciwym firmom.

    Czy to wszystko jest możliwe?? Czy to tylko mój wymysł??