  • From: "kej" <m...@U...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ciekawy przypadek/oszustwo (prawo patentowe, Niemcy)
    Date: Sat, 6 Jan 2007 14:34:28 +0100

    Witam,

    jestem właścicielem firmy produkcyjnej. Mam własną markę produktów, znak
    towarowy w UP RP, sprzedaję moje produkty w całej Europie.

    Od kilku lat miałem stałego klienta w Niemczech, sprzedawał w Niemczech moje
    wyroby oznaczając je moim znakiem towarowym. Pół roku temu zamówił większą
    partię towaru i nie zapłacił, jego firma nadal działa. Jak się okazało, w
    ciągu ostatniego 1,5 roku zarejestrował kilka moich produktów w niemieckim
    Urzędzie Patentowym jako swoje wzory przemysowe, na dodatek zarejestrował
    prawie rok temu w tym samym niemieckim Urzędzie nazwe mojej firmy jako swój
    znak towarowy. Wygląda więc na to, że sprawa była zaplanowana. Facet
    rozpowiada różnym kontrahentom, że jak będę chciał sam wejść na niemiecki
    rynek to mnie tymi sprawami patentowymi "załatwi"...

    1. Co mogę w takim przypadku zrobić?

    2. Czy tą sprawą może się też zająć prokuratura?

    Zapraszam prawników patentowych do współpracy..

    m...@i...eu