    From: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Chińskie Centrum - Wólka Kosowska Faktury - podatki
    Date: Mon, 12 Mar 2012 12:59:21 +0100

    Witam
    od paru juz lat robię zakupy do firmy w Wólce Kosowskiej w tak zwanym
    Centrum Chińskim, zarówno po lewej jak i po prawej stronie.
    Zawsze były jakieś cyrki z fakturami, za pierwszym zakupem w danej "firmie"
    staram się fakturę brać. Kwoty na Fv nie mają oczywiście nic wspólnego ze
    stanem rzeczywistym. Ostatnio chińczyk mnie zabił dowcipem jak stwierdził,
    że on faktury wystawia od 200 zł, a na mniejsze kwoty to tylko paragon. To
    nie był box tylko duża hurtownia, zakupy robiłem dość spore i chciałem robić
    fakturę na 3 firmy, jedna z kosmetykami wyszła na 190 zł. Gość mnie zabił
    dowcipem bo powiedział, że nie wystawia takich niskich faktur i jak chce to
    nie musze brać towaru. Stwierdziłem, że nie muszę i zacząłem wychodzić,
    koleś podarł pozostałe FV i paragon.
    Od zawsze mnie ciekawi jak całe to Centrum jest rozliczane i opodatkowane.
    Dwa razy byłem świadkiem kontroli skarbowej, nikt tam za specjalnie nie
    wystawia faktur, gwarancja jest na podstawie karteczki wydawanej przy
    zakupie, towar tani i jakość różna, i kupujący i sprzedający akceptują ten
    stan...
    Ale czy ktoś ma pojęcie jak to funkcjonuje od strony podatkowej?
    Obroty dzienne szacunkowe to:
    - szacunkowo ok. 2000 miejsc parkingowych (zawsze więksość zajęta), do busa
    kupuje się towaru za 4000-5000 zł, rotacja 2 busy dziennie na jedno miejsce,
    daje nam to 2000 x 4500 x 2 = 18 000 000 zł, a legalnej (fakturowanej)
    sprzedaży góra 10-15%

    pozdr.