    From: Wiesław <v...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Cesja? wierzytelnosci
    Date: Wed, 12 Jan 2005 01:53:43 +0100

    Mam problem. Mam do kupienia wierzytelnosc poswiadczona glownie fakturami
    ale i innymi dokumentami. Cena jest podejrzanie atrakcyjna. Zaproponowalem
    wierzycielowi, od ktorego chce to kupic zeby wypisal weksel ciagniony na
    swojego dluznika, on jednak odmowil. Zwiekszylo to moje podejrzenia. Moze
    sobie facet napisal te fakture pol godziny przed moim przyjazdem. Nastepna
    mysla byla umowa factoringu niewlasciwego ale prawnik, z ktorym rozmawialem
    twierdzi, ze sady nie wiedza jak na te umowu patrzec i ze bedzie to tam
    lezalo latami. Nie znalazlem zresta zbyt wiele materialow na ten temat a i
    orzecznictwo jakby ubogie. Moim problemem jest jak nabyc te wierzytelnosc
    tak aby cedent byl odpowiedzialny ad solineum za zobowiazanie wystawcy
    faktury, jesli ta okaze sie lipna ew. dluznik bedzie niewyplacalny.
    Uzywajac skrotu myslowego, chcialbym te wierzytelnosc "indosowac" ale nie
    uzywajac weksla

    Pozdrawiam
    Wiechu