  • 11. Data: 2005-12-11 12:09:27
    Temat: Re: Bylem w telewizji a prosilem, zeby nie kręcono....
    Od: "wędrowycz" <kjas@bezspamu_vp.pl>

    Użytkownik "dziennikarz telewizyjny" <m...@o...pl> napisał:
    > aby nakręcić cokolwiek we wnętrzu,
    > trzeba rozstawić światła.

    Niekoniecznie. Setki razy widziałem zdjęcia bez doświetlania i były OK. BTW
    nie trzeba rzostawiać nawet statywu, można kręcić z ręki. Jednego człowieka
    z kamerą na ramieniu można zauważyć dopiero w ostatniej chwili

  • 12. Data: 2005-12-11 13:05:20
    Od: Zb.Drwiega <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <dnh4nl$luv$1@nemesis.news.tpi.pl> wędrowycz napisal(a):

    > Niekoniecznie. Setki razy widziałem zdjęcia bez doświetlania i były OK. BTW
    > nie trzeba rzostawiać nawet statywu, można kręcić z ręki. Jednego człowieka
    > z kamerą na ramieniu można zauważyć dopiero w ostatniej chwili

    Ogólnie-jesli chodzi o niuanse 'krecenia"- masz racje.

    A jesli chodzi o ujęcie korytarza- to mówiąc obrazowo- na drzewo.
    Nie było manipulacji, nie było niczego zdrożnego w przechodzeniu uczniów.
    Nikt na nich(tych uczniów) nie polował długo i namietnie.
    Na nich-tych konkretnie.

    To tak, jakby oprotestowywać zdjęcia widowni festiwali,(np.w Operze Leśnej)
    czy galowych przedstawień w Sali Kongresowej.
    Też są jednostkowe zbliżenia kamerą.

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848

  • 13. Data: 2005-12-11 14:47:33
    Od: "wędrowycz" <kjas@bezspamu_vp.pl>

    Użytkownik "Zb.Drwiega" <z...@u...gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:dnh86f$4fv$1@news.dialog.net.pl...

    BTW

    > Ogólnie-jesli chodzi o niuanse 'krecenia"- masz racje.
    >
    > A jesli chodzi o ujęcie korytarza- to mówiąc obrazowo- na drzewo.

    Mówisz?

    > Nie było manipulacji, nie było niczego zdrożnego w przechodzeniu uczniów.
    > Nikt na nich(tych uczniów) nie polował długo i namietnie.
    > Na nich-tych konkretnie.

    Nie wiem, nie byłem. Napisałem tylko, że bzdura, że każdy fakt filmowania
    jest dostrzegalny.

  • 14. Data: 2005-12-11 18:51:00
    Od: Zb.Drwiega <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <dnhduj$993$1@atlantis.news.tpi.pl> wędrowycz napisal(a):

    > Mówisz?

    Napisałem.

    > Nie wiem, nie byłem. Napisałem tylko, że bzdura, że każdy fakt filmowania
    > jest dostrzegalny.

    A ja-się z tobą w pełni zgodziłem.
    Coś jeszcze?

    A potem odniosłem się do myśli przewodniej wątku- protestu.
    I czy jest uzasadniony,czy nie.

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848

  • 15. Data: 2005-12-12 00:23:03
    Od: "A.S." <s...@p...onet.pl>

    Kolega to chyba z TV trwam?

    Użytkownik "dziennikarz telewizyjny" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nie ma żadnego punktu zaczepienia i możesz sobie skoczyć telewizji. Jak
    rozumiem
    > TVP uzyskała oficjalną zgodę dyrekcji LO na wejście do budynku szkoły (
    musiała
    > uzyskać, inaczej nie rozpoczęliby zdjęć i w ogóle nie weszli do szkoły).
    Skoro ekipa

  • 16. Data: 2005-12-12 10:42:57
    Od: "wędrowycz" <kjas@bezspamu_vp.pl>

    > Napisałem.

    > A ja-się z tobą w pełni zgodziłem.
    > Coś jeszcze?

    Nic, zupełnie.

    > A potem odniosłem się do myśli przewodniej wątku- protestu.
    > I czy jest uzasadniony,czy nie.

    Aha.
    Więc jak mówie, do myśli przewodniej nic nie pisałem

  • 17. Data: 2005-12-12 10:44:41
    Temat: to pomoże zrozumieć czy TVP mogła czy nie ....
    Od: l...@v...pl

    Dz.U. 1994 Nr 43 poz. 170
    Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych
    Rozdział 10
    Ochrona wizerunku, adresata korespondencji i tajemnicy źródeł informacji

    Art. 81.
    1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej.
    W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane, jeżeli osoba ta
    otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:

    1. osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych,
    2. osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.

    Zatem nawet jeśli NIE WYRAZIŁEŚ wyraźnie zgody na publikację Twojego wizerunku,
    mieli prawo do jego opublikowania na postawie art 81 ust 2 pkt 2 ww.

    Jednak, ja szukając dziury w całym, nie znając materiału de facto, mógłbym
    oprotestować co innego .... być może materiał, jaki został zaprezentowany w
    publikacji tj txt muzyka itd. nie samo zdjęcie ujęcie Twoje, stanowią naruszenie
    Twoich dóbr osobistych art 23,24 k.c. tutaj się zastanów nad tematem.