  • 1. Data: 2004-02-24 00:08:11
    Temat: Brak skladki - co zrobic?
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    Witam.
    Swego czasu prowadzilem wlasna DG (jedna osoba tylko - ja, VAT jelsi to ma
    jakies znaczenie, KPiR). Firma tak naprawd epowstala do wystawienia tylko
    jednej FV, ktora jak najbardziekj zgodnie z regulami zostala rozliczona z
    US.
    Dw amiesiace po zmkanieciu DG przyszlo wezewaie z ZUSU do oplacenia
    zaleglego ubezpieczenia zdrowotnego. Od rau powiem, z e wtrakcie
    funkcjinowania DG ani raz nie korzystalem z uslug lekarskich ani zadnego
    innego rodzaju leczenia. I tutaj mam pytanie: co dalej powineinem zrobic?
    Nie ukrywam, ze kwota figurujaca na wezwaniu do zaplaty nie jest mala i nie
    stac mnie na jej uiszczenie (nie mam jak jej zaplacic). Czego w zwiazku z
    tym moge sie spodzewac ze storny ZUSu?

    Pozdrawiam
    Michal Zurawski

  • 2. Data: 2004-02-24 06:57:18
    Temat: Re: Brak skladki - co zrobic?
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Tue, 24 Feb 2004 01:08:11 +0100, na pl.soc.prawo, Michal Zurawski
    napisał(a):

> [...]
    > jednej FV, ktora jak najbardziekj zgodnie z regulami zostala rozliczona z

    Skoro wezwali cię tylko do opłacenia zdrowotnego, to podejrzewam, że
    pracowałeś wówczas jednocześnie na etacie.
    W takim wypadku należy opłacać składki na ubezpieczenie zdrowotne od
    prowadzonej DG. Nie ma tu znaczenia czy się leczysłeś, czy byłeś u lekarza.
    Trzeba płacić - bo taki jest system.

    A co do pytania - lepiej zapłać bo odsetki rosną. Ajak nie zapłacisz to
    komornik.
    --
    Mieczysław
    -

  • 3. Data: 2004-02-24 17:33:11
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > W takim wypadku należy opłacać składki na ubezpieczenie zdrowotne od
    > prowadzonej DG. Nie ma tu znaczenia czy się leczysłeś, czy byłeś u

    Nie pracowalem w tym czasie na etacie. Co w takim przypdku?

    Pozdrawiam
    Michal Zurawski

  • 4. Data: 2004-02-24 18:29:20
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Tue, 24 Feb 2004 18:33:11 +0100, na pl.soc.prawo, Michal Zurawski
    napisał(a):

    > Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie pracowalem w tym czasie na etacie. Co w takim przypdku?
    >
    > Pozdrawiam
    > Michal Zurawski

    A składki emerytalno-rentowe, fundusz pracy itd. płaciłeś ?
    Jeżeli nie - to spodziewaj się jeszce dodatkowego wezwania do zapłaty.
    A nalepiej sam postaraj się wpłacić z odsetkami.

  • 5. Data: 2004-02-25 01:10:58
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    > A składki emerytalno-rentowe, fundusz pracy itd. płaciłeś ?
    > Jeżeli nie - to spodziewaj się jeszce dodatkowego wezwania do zapłaty.
    > A nalepiej sam postaraj się wpłacić z odsetkami.
    > --
    To ja prosze o dokladniejsze wyjasnienie, skad firma nie posiadajaca
    przychodow ma oplacac te skladki? TO chyba troszke nielogiczne zeby placic z
    funduszy ktorych nie ma...

    Pozdraiwam
    Michal Zurawski

  • 6. Data: 2004-02-25 06:50:57
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 25 Feb 2004 02:10:58 +0100, na pl.soc.prawo, Michal Zurawski
    napisał(a):

> [...]
    > To ja prosze o dokladniejsze wyjasnienie, skad firma nie posiadajaca
    > przychodow ma oplacac te skladki? TO chyba troszke nielogiczne zeby placic z

    Pytanie nie do mnie a do *ustawodawcy*. A swoją drogą trzeba było się
    zastanawić przed założeniem firmy czy to ma sens ( licząc wszystkie
    korzyści i koszty ).
    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    A well adjusted person is one who makes the same mistake twice without
    getting nervous.