  • 1. Data: 2003-10-07 16:59:13
    Temat: Bol glowy, GWARANCJA ;-)
    Od: Rafal / aS2 / Szmigiel <a...@w...net.pl>

    Witam.
    Mam problem dotyczacy interpretacji przepisu mowiacego o gwarancji
    (niezgodnosci towaru z umowa). Czytalem strony federacji konsumentow,
    przegladnalem archiwum grupy, rozbolala mnie glowia i postanowilem jednak
    zadac to pytanie tutaj.

    Czy sprzedajacy (dystrybutor?) ma w swietle nowego prawa OBOWIAZEK
    wystawienia gwarnacji na okres 24 miesiecy ?
    Czy moze takiego obowiazku nie ma, ALE w RAZIE klopotow z towarem po
    wygasnieciu gwarancji, a przed uplywem 24 miesiecy ciaza na nim obowiazki
    okreslone w ustawie ?

    Istnieje jednoznaczna odpowiedz na moje pytanie ? ;-)

    Serdecznie pozdrawiam i dziekuje za wyrozumialosc i ew. odpowiedz.

    --
    Rafał / aS2 / Szmigiel <a...@w...net.pl>
    "Death is more universal than life; everyone dies but not everyone lives"

  • 2. Data: 2003-10-07 18:26:34
    Temat: Re: Bol glowy, GWARANCJA ;-)
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    > Istnieje jednoznaczna odpowiedz na moje pytanie ? ;-)
    >
    > Serdecznie pozdrawiam i dziekuje za wyrozumialosc i ew. odpowiedz.

    Dochodzenie praw z ustawy o szczeg warunk sprzed konsum jest czyms
    niezaleznym od gwaracji.

    Sprzedawca moze ale nie musi wystawic ci gwarancje. Jest to taki dokument
    "dodatkowy"
    w ktorym ktos zobowiazuje sie ze naprawi ci cos jesli to sie popsuje w
    okresie na jaki gwarancja
    jest udzielana.

    Sprzedawca niezaleznie od tego czy wystawi czy nie gwarancje odpowiada z
    ustawy.

    To ty masz wybor: albo dochodzisz praw z gwarancji albo ustawy.

  • 3. Data: 2003-10-07 18:30:30
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Rafal / aS2 / Szmigiel" <a...@w...net.pl> wrote in message

> [...]
    > Czy moze takiego obowiazku nie ma, ALE w RAZIE klopotow z towarem po
    > wygasnieciu gwarancji, a przed uplywem 24 miesiecy ciaza na nim obowiazki

    1. gwarancja to rzecz umowna między producentem a kupującym
    gwarancja może, ale nie musi być wystawiona - np. może wynosić 1 rok, 6
    miesięcy lub 0 dni :)

    w gwarancji musi być zapisane, do czego zobowiązuje się gwarant w określonym
    okresie w przypadku wykrycia wad produktu

    2. niezgodność towaru z umową to zupełnie inna rzecz
    obowiązuje pomiędzy sprzedającym-przedsiębiorcą a kupującym-osobą fizyczną
    no i chroni kupującego przez dwa lata od momentu zawarcia umowy kupna
    w razie problemów to na sprzedającym ciąży "kłopot" z towarem, ale może
    domagać się w ramach roszczeń regresowych (o ile dobrze pamiętam) w ciągu
    roku odszkodowania od producenta (poprzedniego sprzedającego) - to już
    wynika z kodeksu cywilnego (ale nie jestem dokładnie pewny jak taka
    procedura powinna przebiegać)

    --
    pozdrawiam
    plusz