  • 11. Data: 2009-09-09 10:56:02
    Temat: Re: Biblioteka szkolna
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    news:pan.2009.09.09.06.43.17@rudak.org...

    > A czy można nie zwracać czyjegoś użyczonego mienia? Jak można "zapomnieć"
    > o 25 książkach??!
    >
    > A odpowiadając na Twoje pytanie: nie ma działania prawa wstecz, ponieważ
    > zmiana nastąpiła *w trakcie* trwania stosunku prawnego.
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl <==

    A nie jest tak, że o każdej zmianie regulaminu należy powiadomić klientów?
    Nie wiem, jak biblioteki, ale niektóre banki i sieci telekomunikacyjne tak
    mają...

    Pozdrawiam
    PawelT

  • 12. Data: 2009-09-09 11:02:07
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 09 Sep 2009 12:56:02 +0200, pt napisał(a):

    > A nie jest tak, że o każdej zmianie regulaminu należy powiadomić
    > klientów? Nie wiem, jak biblioteki, ale niektóre banki i sieci
    > telekomunikacyjne tak mają...

    No właśnie, niektóre tak mają ;-) Wierzę, że klient biblioteki był o tym
    powiadomiony -- wywieszką w bibliotece -- a że nie przysyłają
    zawiadomienia poleconym ;-)

    W sprawie ważniejsze będzie coś innego: skoro biblioteka zrzekła się
    roszczenia, to w sumie nie może zmienić zdania.
    Jest jednak jak sądzę problem z dowodem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 13. Data: 2009-09-09 18:59:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > roszczenia, to w sumie nie może zmienić zdania.
    > Jest jednak jak sądzę problem z dowodem.

    można by sie powołać na fakt, że gdyby chcieli go obciążyć karą to mogli jej
    zarządac w chwili zwrotu.

  • 14. Data: 2009-09-09 20:25:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 09 Sep 2009 20:59:35 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > można by sie powołać na fakt, że gdyby chcieli go obciążyć karą to mogli
    > jej zarządac w chwili zwrotu.

    Nie, takich rzeczy można dochodzić póki się nie przedawni i nie trzeba
    nic zapowiadać.

    Natomiast być może doszło właśnie do zrzeczenia się roszczenia.
    Aczkolwiek to też nie takie proste.

  • 15. Data: 2009-09-09 21:23:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Olgierd wrote:

    > Nie, takich rzeczy można dochodzić póki się nie przedawni i nie trzeba
    > nic zapowiadać.
    >
    > Natomiast być może doszło właśnie do zrzeczenia się roszczenia.
    > Aczkolwiek to też nie takie proste.

    jeśli sie zrzekli tylko słownie to raczej trudne do udowodnienia.

    warto jednak zajrzeć do regulaminu, co tam jest napisane, oraz sprawdzić
    treści monitu.

    w regulaminie może być coś o sposobie wydawanai decyzji o karnej opłacie, a
    treść monitu może wyjaśnić czy dawali termin do zwrotu bez kalry czy
    poinformowali o nałożeniu karnej opłaty.