  • 1. Data: 2002-08-13 13:55:25
    Temat: Bardzo prosze o porade.
    Od: "MeRek" <m...@o...pl>

    Witam,

    To byla najgorsza noc w moim zyciu a jak sie okazuje ze i teraz lepiej nie
    jest.

    Otóz jechalem samochodem osobowym i zatrzymala mnie policja jak sie okazalo
    po (ówczesnym zbadaniu alkometrem) bylem w stanie po uzyciu alkoholu tzn.
    mialem 0,16 mg/l alkoholu, ale juz po 15 min 0,12 mg/l. Policjanci zabrali
    mi prawo jazdy, sprawa zostala skierowana do Sadu Greckiego. Jak sie
    dowiedzialem moja sprawa bedzie rozpatrywana dopiero za rok. Na ile zabiora
    mi prawko? Jakie sa jeszcze tego konsekwencje, ze mialem takie zdarzenie? I
    najwazniejsze: Dlaczego dopiero za rok, czy minimalna kara musi wynosic rok
    czasu?

    Za wszystkie rady bede niezmiernie wdzieczny.

    POZDRAWIAM
    ------------
    MeRek
    m...@o...pl

  • 2. Data: 2002-08-13 16:02:53
    Temat: Jazda pod wpływem...
    Od: "Jakub Berent" <j...@l...com.p1>

    > Otóz jechalem samochodem osobowym i zatrzymala mnie policja jak sie okazalo
    > po (ówczesnym zbadaniu alkometrem) bylem w stanie po uzyciu alkoholu

    Kolega ma podobny problem. Dzisiaj w nocy został zatrzymany zaraz
    po wypiciu jednego piwa. Pierwsze badanie alkomatem wskazuje
    0.70, kolejne 0.05, trzecie 0.06. Policjanci twierdzą, że wynik przelicza
    się na promile poprzez przemnożenie x2. Oznacza to, że według pier-
    wszego badania kolega był nietrzeźwy, dwóch kolejnych - mieścił się
    w granicach określonych prawem. Mimo to prawo jazdy zostało zatrzy-
    mane.

    Jakiego przebiegu i zakończenia sprawy należy się spodziewać
    w takiej sytuacji?

    --
    Jakub Berent

  • 3. Data: 2002-08-13 17:08:56
    Temat: Re: Jazda pod wpływem...
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Jakub Berent"

> [...]
    > mane.
    >
    > Jakiego przebiegu i zakończenia sprawy należy się spodziewać

    takie duze wskazanie moglo byc spowodowane jakims dezodorantem do ust -
    niedawno wyborcza o tym pisala.
    Dlatego robia nastepne pomiary lub badają krew.
    Ciekawe kto za policje zdecyduje o przestepstwie, jak nie zbadali krwi - wg
    mnie (laika) zatrzymanie prawka i odwlekanie decyzji jest bez sensu
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-08-13 19:39:27
    Od: "kasiabe" <k...@w...pl>

> [...]
    wg
    > mnie (laika) zatrzymanie prawka i odwlekanie decyzji jest bez sensu

    Witam!
    Uwierz mi, że policja nie decyduje co jest przestępstwem a co nie. W
    przypadku, który opisałeś będzie albo od razu odmowa wszczęcia postepowania
    karnego lub ew. "pójdzie" wszczęcie a odmowę zrobi prokurator, który ZAWSZE
    (i tylko on) decyduje o przebiegu postępowania.
    Jeżeli chodzi o krew, to każdy kierujący ma prawo zażyczyć sobie pobrania
    krwi, zwłaszcza przy takiej rozbieżności.
    Pozdrawiam
    kasiabe

  • 5. Data: 2002-08-13 19:58:36
    Od: "Jakub Berent" <j...@l...com.p1>

    > Jeżeli chodzi o krew, to każdy kierujący ma prawo zażyczyć sobie pobrania
    > krwi, zwłaszcza przy takiej rozbieżności.

    Podobno policjanci odradzali koledze badanie krwii... mówiąc np. że taka
    przyjemność kosztuje 500 zł, od ręki! Prawda to?

    --
    Jakub Berent

  • 6. Data: 2002-08-14 10:03:10
    Od: "kasiabe" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Berent" <j...@l...com.p1> napisał w wiadomości

    > Podobno policjanci odradzali koledze badanie krwii... mówiąc np. że taka
    > przyjemność kosztuje 500 zł, od ręki! Prawda to?
    >
    > --
    > Jakub Berent

    Witam! U nas na szczęście jest to bezpłatne - każdy powinien mieć możliwość
    udowodnienia faktu, że nie kierował w stanie po spożyciu czy też
    nietrzeźwości. Jeżeli w jakimś wojewódźtwie jest to płatne (uważam, że jest
    to możliwe) to myślę, że warto! Zresztą na protokole badania alkotestem czy
    alkomatem (alkotetrem) jest rubryka "czy badany żąda pobrania krwi; ew.
    ponownego badania".
    Pozdrawiam
    kasiabe