    From: Jan Bartnik <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Badania lekarza medycyny pracy -RTG
    Date: Fri, 8 Aug 2008 18:36:01 +0200

    Witam serdecznie grupe.

    Mam pytania odnosnie badan u lekarza medycyny pracy przed przyjeciem do
    niej. Po pierwsze - czy, jako, ze jeszcze nie jest sie pracownikiem -
    obowiazuje osobe ubiegajaca sie o prace Art. 211 p. 5?

    Po drugie - fujara jestem; nie moge znalezc zalacznika nr 1 do
    "rozporządzenia w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników,
    zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń
    lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w kodeksie pracy". Ktos
    poratuje linkiem. Google zwracaja albo do streszczen rozporzadzenia albo do
    wersji bez zalacznika.

    Po trzecie - czy badanie zlecone przez lekarza medycyny pracy jest
    "obligatoryjne" nawet w przypadku istnienia potwierdzonych przeciwwskazan
    do jego przeprowadzenia? A moze mozna na wlasna reke wykonac badanie
    zastepcze? Chodzi o RTG klatki piersiowej, ktore najprawdopodobniej ma
    "wykryc" ew. gruzlice (swoja droga, badanie to jest znacznie mniej pewne od
    bezinwazyjnego badania mikroskopowego). A moze lekarz ma (przy owych
    przeciwwskazaniach) obowiazek skierowac na badania zastepcze? Kuriozalna
    wydaje sie byc wersja, w ktorej lekarz stwierdzi brak zdolnosci do pracy...
    ale moze do tego ma tez prawo, wiedzac, ze badania nie mozna bylo wykonac
    ale zamiast tego zlecic badanie zastepcze.

    W trzecim pytaniu chodzi mi o zastapienie RTG badaniem mikroskopowym,
    posiewem lub czyms innym. Kazdy wie, ze RTG to inwazyjna metoda, do tego
    nie daje pewnosci przy wykrywaniu gruzlicy.

    Co zrobic, gdy nie mozna wykonac badania zleconego przez lekarza medycyny
    pracy, a istnieje alternatywa? Lekarz moze sie uprzec i odeslac pracownika
    z kwitkiem... stwierdzajacym ponadto niezdolnosc do podjecia pracy?

    Z gory dziekuje za pomocne odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik