eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAllegro, zagubiona paczka na poczcie - jak to w końcu jet? › Allegro, zagubiona paczka na poczcie - jak to w końcu jet?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Czabu" <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Allegro, zagubiona paczka na poczcie - jak to w końcu jet?
    Date: Thu, 11 Jan 2007 21:21:52 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 26
    Message-ID: <eo6691$okg$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cqx147.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1168546914 25232 83.31.255.147 (11 Jan 2007 20:21:54 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Jan 2007 20:21:54 +0000 (UTC)
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2962
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
    X-User: czabu
    X-Antivirus: avast! (VPS 0702-1, 2007-01-11), Outbound message
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:439048
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    Zakupiłem miesiąc temu na Allegro kartę pamięci. Przesyłka zaginęła.
    Sprzedający na razie zachowuje się ok., tzn. jest z nim kontakt, przysłał
    dowód nadania, dowód złożenia reklamacji, itd. Przejrzałem wątki na ten
    temat oraz kodeks cywilny i wniosek mam taki, że w momencie nadania
    sprzedający dopełnił zobowiązania i jego odpowiedzialność się na tym kończy
    (ewentualnie powinien przekazać mi odszkodowanie od poczty).
    W kilku wątkach jednak przeważała opinia, że w przypadku kiedy sprzedający
    nie daje wyboru kupującemu co do sposobu wysłania i ew. ubezpieczenia
    przesyłki, wtedy odpowiedzialność za dostarczenie ponosi sprzedający. Tak
    jest w przypadku aukcji, którą wygrałem - sprzedający pokrywał koszt
    transportu - ja zapłaciłem za kartę (koszt transportu był wtraźnie określony
    jako 0PLN). Sprzedający wysłał ją bez ubezpieczenia, podejrzewam więc, że
    poczta oleje sprawę, a tym samym sprzedający... Czy faktycznie kupujący jest
    w takim przypadku na straconej pozycji? Interesuje mnie czy jest jakiś
    paragraf, który potwierdzałby przedstawioną wcześniej tezę.
    Zawsze przelewałem pieniądze wcześniej, uważałem że zalet jest więcej niż
    wad, dziś myślę o kupowaniu tylko za pobraniem...

    Z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam jeżeli przegapiłem odpowiedź w
    archiwum...

    Pzdr
    Czabu

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1